مشاور عالی سازمان سنجش آموزش از نحوه رفع‌نقص کارت ورود به جلسه آزمون دکتری، فردا خبر داد. حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید‌کرد: به‌هیچ‌عنوان امکان تغییر رشته و حوزه امتحانی امکانپذیر نیست.
کد خبر: ۴۶۶۶۱۳

تا ساعت 18 امروز مهلت دارید

وی با اشاره به امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تا امروز از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org گفت: درصورت وجود نقص احتمالی، داوطلبان باید تا ساعت 18 امروز (24 فروردین‌ماه)‌ به حوزه‌های‌ رفع نقص کارت مراجعه کنند.

وی افزود: داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ ‌در آزمون‌، برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در مهلت مقرر با مراجعه به سایت سازمان سنجش با وارد‌کردن اطلاعات شخصی شامل نام‌خانوادگی و نام، سریال شناسنامه و تاریخ تولد یا نام خانوادگی، نام و کد رهگیری، یک نسخه پرینت از کارت شرکت در آزمون تهیه کنند.توکلی با تاکید بر این‌که داوطلبان برای شرکت در جلسه آزمون باید پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار را به همراه داشته باشند، اضافه کرد: آزمون سوالات امتحان اختصاصی در نوبت صبح و آزمون امتحان عمومی در نوبت بعدازظهر با پاسخنامه‌های جداگانه برگزار می‌شود.

60 درصد داوطلبان مرد هستند

وی با اشاره به رقابت 178 هزار و 424‌داوطلب در این دوره از آزمون، تصریح کرد: از این تعداد 107 هزار و 926 داوطلب مرد در این دوره از آزمون ثبت‌نام کردند که به عبارتی دیگر بیش از 60 درصد داوطلبان را مردان تشکیل می‌دهند. وی با اشاره به مقایسه تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته، گفت: همچنین تعداد داوطلبان در مقایسه با سال گذشته 35/45 درصد افزایش داشته است.

مشاورعالی سازمان سنجش بار دیگر با اشاره به نحوه سوالات دومین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری، گفت: سوالات عمومی و اختصاصی آزمون هر یک از رشته‌های امتحانی به صورت تست چهار گزینه‌ای است.

اصلاح تعداد سوالات 5 رشته آزمون پزشکی

وی افزود: دفترچه سوالات هر یک از رشته‌های امتحانی انگل‌شناسی پزشکی، فیزیوتراپی، ویروس‌شناسی پزشکی، بهداشت باروری و بهداشت حرفه‌ای از گروه آزمایشی علوم پزشکی دارای 70‌سوال تستی است که داوطلبان ‌باید مدت 120 دقیقه نسبت به پاسخگویی به سوالات دفترچه مذکور اقدام کنند؛ بنابراین تعداد سوالات کدرشته‌های مذکور که در برگ راهنمای شرکت در آزمون 100 سوال درج شده است به 70 سوال اصلاح می‌شود.

توکلی با بیان این‌که در این آزمون داوطلبان در هر کدرشته امتحانی علاوه بر مواد آزمون عمومی که شامل زبان انگلیسی و استعداد تحصیلی است، به مجموعه‌ای از دروس تخصصی از 2 مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد کدرشته مورد نظر باید پاسخ دهند، اظهار کرد: ضرایب دروس امتحانی در هر یک از کدرشته‌های امتحانی عبارت است از زبان انگلیسی با ضریب 2، استعداد تحصیلی با ضریب یک، مجموعه دروس اختصاصی به عنوان یک ماده امتحانی با ضریب 4 و ضرایب هر یک از دروس اختصاصی گروه آموزشی علوم پزشکی در مقابل هر درس در دفترچه راهنمای آزمون دکتری 91 مشخص شده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها