سرکلانتر ششم پلیس پایتخت از متلاشی شدن یک باند سارقان زورگیر که به جعل اسناد دولتی نیز می‌پرداختند همراه خریداران وسایل سرقتی در جنوب شرق پایتخت، طی چند روز گذشته خبر داد.
کد خبر: ۴۶۵۷۱۱

سرهنگ عباس دانشجو، سرکلانتر ششم پلیس تهران در این باره گفت: ماموران کلانتری 114 غیاثی با کسب چندین مورد گزارش مردمی مبنی بر زورگیری از آنها در منطقه، با کنترل‌های نامحسوس موفق به شناسایی سارقان و مخفیگاه آنها در چند روز گذشته در این منطقه شدند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این رابطه ماموران با مجوز قضایی وارد پاتوق متهمان شده و 2 نفر به نام‌های هادی و رضا را دستگیر کردند.

دانشجو خاطرنشان کرد: در بازرسی از محل تعدادی اسناد مسروقه خودرو، گذرنامه و یک قبضه قمه کشف و ضبط شد.

سرکلانتر ششم یادآور شد: در ادامه تحقیقات مالباخته شناسایی و به کلانتری دعوت شد که در مواجهه حضوری با سارقان آنها را شناسایی و عنوان کرد: چند وقت پیش این افراد در تهران‌نو با قمه از وی زورگیری و تعداد زیادی چک اشخاص، اسناد و مدارک مالکیت منزل، مغازه و گوشی تلفن همراه و پول نقدش را سرقت کرده‌اند که در این ارتباط پرونده‌ای در پایگاه سوم آگاهی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: متهمان در بازجویی زبان به اعتراف گشوده و به 15 فقره سرقت اعتراف کردند.

سرهنگ دانشجو با اشاره به شناسایی 4 نفر از مالباختگان، اظهار کرد: متهمان در ادامه اعترافاتشان گفتند که اموال مسروقه را به 2 نفر به نام‌های حمیدرضا و غلامرضا می‌فروختند که در این ارتباط 2 متهم نیز در یک قرار صوری دستگیر شدند.این مقام مسوول اضافه کرد: در بازرسی از خودروی خریداران اموال مسروقه تعداد زیادی اسناد و مدارک جعلی از جمله سند مالکیت، وکالتنامه محضری، استعلام املاک مختلف از ثبت و اسناد به صورت سفید و خام کشف و ضبط شد.

سرهنگ دانشجو تصریح کرد: مالخران دستگیرشده در بازجویی اعتراف کردند پس از خرید اسناد مسروقه از جمله سند، چک و اوراق بهادار آنها را به شخص جاعلی با نام مستعار «دکتر» می‌فروختند و او نیز با پاک کردن مندرجات اسناد، آنها را به افراد کلاهبردار می‌فروخته است و اکنون نیز با وی «دکتر» در منزلی همان حوالی قرار ملاقات دارند.

سرکلانتر ششم بیان کرد: در این خصوص طی عملیاتی «دکتر» همراه فرد دیگری به نام تورج در منزلش هنگام جعل چند جلد گواهینامه رانندگی و پاک کردن 2 جلد سند مالکیت همراه مقدار زیادی اسناد جعلی همچون وکالتنامه‌های بلاعزل، کپی مدارک هویتی اشخاص مختلف، 2 قطعه مهر جعلی ارگان‌های دولتی و آلات و ادوات جعل (رایانه، پرینتر رنگی، جوهرهای مختلف و کاغذهای مربوط و همچنین تعداد زیادی اسناد و چک مسروقه)‌ دستگیر شد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اعتراف متهمان به چندین مورد کلاهبرداری و جعل سند، از تحویل دستگیرشدگان به مراجع ذی‌صلاح برای سیر مراحل قانونی پرونده‌شان خبر داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها