شبکه بازار با پخش تیزرهای تبلیغاتی، فعالیت رسمی خود را از اول آذر سال 1390 آغاز کرد. تا اواخر سال این شبکه در 20 استان کشور دریافت می‌شد.
کد خبر: ۴۶۵۲۶۱

همزمان با شروع تعطیلات عید نوروز، شبکه بازار در سراسر کشور از طریق سیستم دیجیتال در دسترس است.

برنامه‌های این شبکه در سه نوبت پخش می‌شود. برنامه «پنجره» یکی از تولیدات این شبکه تازه ‌تاسیس است.

«پنجره»، برنامه‌ای نمایشی ـ آموزشی در قالب طنز و متشکل از سه بخش نمایش، گزارش و دوربین مخفی است.

بیان فرهنگ خرید و فروش

تهیه‌کننده برنامه پنجره، محمد صدری در ارتباط با ساخت این مجموعه 90 قسمتی می‌گوید: هدف، حمایت و تفهیم حقوق مصرف‌کنندگان، بالا بردن سطح آگاهی مخاطبان در مورد خدمات پس از فروش کالاهای موجود در بازار و انتخاب صحیح در موقع خرید است. همچنین آموزش غیرمستقیم مشتری‌مداری نیز در برنامه هست.

صدری اشاره می‌کند: برنامه پنجره نگاهی متفاوت به بازار عرضه و تقاضا و نحوه برخورد فروشنده و خریدار دارد. در واقع این برنامه، فرهنگ خرید و فروش را زیر ذره‌بین می‌برد. استاندارد کالا، بهداشت کالا، تبلیغات صحیح، اخلاق در فروش، جلوگیری از ورود اجناس نامرغوب و بی‌کیفیت خارجی و مواردی دیگر موضوع‌هایی است که در ساخت برنامه مورد توجه قرار می‌گیرد.

مشاور تهیه‌کننده و مسوول هماهنگی گروه تولید الیشا شجره ـ که خواندن متن نمایش، بازبینی کارهای ضبط شده و هماهنگی محتوایی بین بخش‌های نمایش، گزارش و دوربین مخفی را عهده‌دار است ـ با تاکید بر این نکته که هدف اصلی برنامه، فرهنگسازی است، می‌گوید: یکی از مباحث کلیدی در حوزه تولید، توجه به رعایت استاندارد کالاست. ما در ایران طراحان خوبی داریم، ولی بی‌دقتی‌ در ساخت باعث می‌شود برخی کالاهای تولید داخل نامرغوب باشد (از لحاظ داشتن معیارهای استاندارد). روش نگهداری و بسته‌بندی نامناسب برخی کالاها و عدم ارائه فاکتور و برچسب قیمت از جمله ملاک‌هایی است که در بخش‌های مختلف به آنها می‌پردازیم. همچنین یکی از اهداف ما در این برنامه، حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکنندگان داخلی است.

گروه نمایش

شاهین بابا‌پور، کارگردان بخش نمایشی مجموعه پنجره است. وی کار حرفه‌ای خود را از سال 82 در سینما و تلویزیون آغاز کرده است.

تاکنون فیلم سینمایی حلقه‌های ازدواج و حدود 30 تله‌فیلم در شناسنامه کاری او به ثبت رسیده است. فیلم سینمایی دیوار شیشه‌ای، کار جدید باباپور است که بزودی اکران می‌شود.

شاهین باباپور می‌گوید: ما برای ساخت قطعات نمایشی برنامه پنجره دکورسازی نکردیم، بلکه در فضای واقعی تصویربرداری کردیم که به دلیل داشتن لوکیشن‌های مختلف و متعدد، کار بسیار وقت‌گیر و سخت است.

در ضمن هر فیلم یا سریالی از نقطه‌ای شروع می‌شود و در یک نقطه به اوج می‌رسد. ولی در نمایش پنج دقیقه‌ای، زمان مناسب برای معرفی مکان و کاراکتر مورد نظر نداریم، زیرا در مدت زمان کوتاهی باید بیننده بتواند نتیجه مورد نظر را از نمایش دریافت کند.

به همین منظور با کمک بازیگران حرفه‌ای باید نمایش را اجرا کنیم. گفتنی است برای ایفای برخی نقش‌ها نظیر نانوایی، قنادی، اتو بخاری و مشاغلی که ما روزانه با آنها سر و کار داریم و با شیوه کار آنها به طور حرفه‌ای آشنا نیستیم، کار کردن بسیار سخت است، بخصوص که می‌خواهیم کار جذاب و شیرین و در زمینه طنز هم باشد.

گاهی مطالبی که نویسنده می‌نویسد، با واقعیت فاصله دارد، زیرا او هم مثل من و شما از تجربیات و ریزه‌کاری‌های چنین مشاغلی آگاه نیست. ما در این مجموعه سعی کردیم با یاری گرفتن از کسبه محترم و نقش‌آفرینی بازیگران حرفه‌ای و باتجربه در مدتی کوتاه کار را تولید کنیم.

سوسن دین‌محمد ـ که سابقه 23 ساله‌ای در زمینه کارهای تولیدی دارد و دستیار برنامه‌ریز است ـ در برنامه پنجره نیز کنار شاهین باباپور بخش نمایشی را تولید می‌کند.

از سوسن دین‌محمد می‌پرسم راز موفقیت شما در چیست که می‌‌گوید: حس دلسوزی در کار، وجدان کاری و احساس مسوولیت در قبال همکاران می‌تواند راز موفقیت هر کسی که به کارش عشق می‌ورزد، باشد.

او می‌افزاید: این کار از اوایل بهمن 90 کلید خورد. لوکیشن‌های متعدد و سیار که حدود 70 مورد است و این که هر روز در یک لوکیشن باشیم، برای ساخت یک مجموعه 90 قسمتی کار آسانی نیست؛ با توجه به این که متن‌های نمایش روزانه نوشته می‌شود و گاهی اوقات ساعت 12 شب مورد تایید قرار می‌گیرد.

در ضمن برای این کار ما پیش تولید هم نداشتیم که همگی نشان‌دهنده همدل بودن بازیگران با مجریان طرح و اعضای تیم است.

چون برخی کارها به واسطه حس نوع دوستی و همکار بودن انجام می‌شود تا با توجه به شرایط و ضوابط‌کاری در نمایش‌های مجموعه پنجره بازیگران پیشکسوتی چون منوچهر آذری، مهران رجبی، ملکه رنجبر، سعید پیردوست و دیگر عزیزان حضور دارند که با بهره‌گیری از تجربه و نقش‌آفرینی این دوستان توانستیم کاری. در خور شأن و منزلت بینندگان تلویزیون تولید کنیم و امیدواریم موردپسند واقع شود.

یکی از بازیگران بخش نمایشی مجموعه پنجره، رامین راستاد است. سابقه کاری او به دهه 70 برمی‌گردد. یعنی به سال‌هایی که هنرجوی کلاس‌های آموزش بازیگری امین تارخ بود.

رامین راستاد پس از گذراندن این کلاس‌ها موفق شد سال 75 در فیلم سینمایی حریف دل بازی کند.

تاکنون از او فیلم‌ها و سریال‌های مختلفی دیده‌ایم. در ایام عید نوروز نیز شاهد کار جدید رامین راستاد از شبکه 3 سیما به نام آخرین اخطار بودیم.

رامین راستاد در مورد مجموعه نمایشی پنجره می‌گوید: با توجه به شناختی که از سوسن دین محمد و مجریان طرح دارم، به محض پیشنهاد کار را پذیرفتم و کنار دیگر دوستان و همکاران خوبم بازی می‌کنم. نمایش‌های کوتاه وقتی دارای متن مناسب و خوبی باشد و همچنین خوب کارگردانی شود تاثیرگذارتر از سریال‌های بلند بی‌محتوا می‌شود. خوشبختانه کیفیت کار برای مجریان طرح، خیلی اهمیت دارد و همین موضوع باعث می‌شود کار با حساسیت بالایی تولید شود.

شهناز شهبازی یا همان طاهره خانم مجموعه پنجره، یکی دیگر از بازیگران بخش نمایشی است.

شهناز شهبازی اولین کار خود را در تلویزیون با سریال خانه سبز شروع کرد و در کارنامه کاری او چند فیلم سینمایی همچون حلقه‌های ازدواج، گپ و سریال‌های پاتوق، روزگار قریب، خانه به دوش و ... را می‌توان دید.

او می‌گوید: یکی از بهترین تجربیات بازیگری خود را در سریال خانه سبز از زنده‌یاد خسرو شکیبایی به دست آوردم و بعید می‌دانم دوباره تکرار شود.

از شهبازی دلیل پذیرش نقش‌آفرینی در این برنامه را می‌پرسم که می‌گوید:‌ این نمایش‌ها بخشی از زندگی روزمره خودمان است که ما بدون توجه از کنار آنها می‌گذریم و بعد از گذشت چند روز یا چند ماه به اشتباه خود پی می‌بریم. بازیگر در جهت بیان مشکلات و مسائل جامعه و به خاطر مردم روی صحنه می‌رود که در شرایطی با زبان طنز و گاهی خیلی جدی حرفش را می‌زند. مهم خدمت به جامعه است.

گزارش

بهروز مقدم، چهره خندان و بشاش سال‌های نه‌چندان دور صدا و سیماست. گاهی صدای او را در برنامه صبح جمعه و برنامه‌های رادیویی شنیده‌ایم و گاهی تصویر او را در برنامه‌های مختلف تلویزیونی مانند «جدی نگیرید» دیده‌ایم.

مقدم می‌گوید بار دیگر می‌خواهد از طریق خنده حرف‌های جدی و جدیدی را با مخاطبان برنامه پنجره در میان بگذارد. او می‌گوید: از این که شبکه تازه تاسیس بازار از طریق برنامه پنجره سعی دارد در زمینه مشتری‌مداری و شفاف‌سازی کار فرهنگی انجام دهد، او نیز می‌تواند با تهیه گزارش‌هایی با زبانی ساده با مردم در ارتباط باشد.

بهروز مقدم معتقد است: کارهای فرهنگی باعث رشد و تعالی جامعه می‌گردد و جامعه‌ای که افراد آن از حق و حقوق خود مطلع هستند، در زمان خرید همه جوانب را در نظر می‌گیرند و با آرامش و طمانینه روزگار را سپری می‌کنند.

دوربین مخفی

بهرام بهرامی در بخش دوربین مخفی ایفای نقش می‌کند. در سابقه کاری او مجموعه نقطه‌چین و جایزه بزرگ با مهران مدیری و چند سریال و فیلم سینمایی نظیر قلقلک را می‌توان دید.

بهرامی در مورد دوربین مخفی می‌گوید: با یک نگاه سومی وارد صحنه می‌شویم و فرد یا افرادی را که مخاطب ما هستند، به چالش می‌کشیم. به شکل واقعی و خیلی جدی وارد بحث می‌شویم؛ به گونه‌ای که فرد مورد نظر دچار یک نوع دوگانگی می‌شود. در آن هنگام که او به نقطه جوش می‌رسد با گفتن جمله کوتاه شما جلوی دوربین مخفی هستید او را آرام و با یک تبسم کار را تمام می‌کنیم. ما در واقع می‌خواهیم در این قسمت رفتارهای نامتعارف که برخی مشتریان یا فروشندگان (که زود عصبی می‌شوند) را نمایش بدهیم.

سیما پویا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها