یک دیپلمات ارشد چینی گفت: هر گونه حمله نظامی به ایران پیامدهای تلافی جویانه ویران کننده ای را برای کل منطقه در پی خواهد داشت، عواقبی که صلح و ثبات جهانی را به خطر می اندازد و تهدیدی جدی برای اقتصاد بحران زده جهان خواهد بود. در جریان سفر ماه گذشته وزیر خارجه اسراییل به چین، آویگدور لیبرمن احتمال حملات پیشگیرانه ارتش اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را رد نکرد.
کد خبر: ۴۶۵۰۵۴

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، این دیپلمات چینی گفته است که جامعه جهانی راهی جز رسیدن به یک تفاهم و مذاکره با ایران برای حل مشکل هسته ای این کشور را ندارد.
 
چین که یکی از مهمترین مشتریان نفت ایران است و روابط نزدیک و محکم تجاری با ایران دارد خواستار یافتن راهی مبتنی بر مذاکره برای حل مناقشه هسته ای ایران است.

نظرات چن جیائودونگ، معاون وزارت امور خارجه چین و رییس بخش خاورمیانه و شمال آفریقا این وزارتخانه، قویترین هشداری است که تاکنون یک مقام بلند پایه چینی در مخالفت با سیاست های جنگ طلبانه و در دفاع از برنامه هسته ای ایران مطرح کرده است.
 
بگفته این دیپلمات چینی، ممکن است ده هزار دلیل برای رفتن به جنگ با ایران وجود داشته باشد اما هیچ کدام از آنها نمی تواند پیامدی جز بدبختی و فقر برای جهانیان داشته باشد.
 
شواهد و گمانه زنی ها نشان از تلاش بیش از پیش اسراییلی ها برای حمله به تاسیسات هسته ای ایران دارد.
 
در جریان سفر ماه گذشته وزیر خارجه اسراییل به چین، آویگدور لیبرمن احتمال حملات پیشگیرانه ارتش اسراییل به تاسیسات هسته ای ایران را رد نکرد و گفت که کشورش برای این حملات آماده است.
 
اظهار نظر چن جیائودونگ در حالی بیان می شود که تا هفت روز دیگر ایران و کشورهای عضو دایم شورای امنیت به علاوه آلمان در نشستی که مکان آن هنوز مشخص نشده است، به بررسی راههای موجود برای حل بحران هسته ای ایران می پردازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها