نمایندگان خانه ملت در گفت‌وگو با جام جم آنلاین:

انتخابات،برگ زرینی در کارنامه رسانه ملی

نمایندگان مجلس شورای اسلامی عملکرد رسانه ملی در انتخابات را از منظر داخلی و خارجی موفق ارزیابی کردند. به اعتقاد آنان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با تمهیداتی که اندیشیده بود، شور و نشاط انتخاباتی را در سراسر کشور حاکم کرد تا ضمن داغ نگه داشتن تنور انتخاباتی، توطئه های خارجی دشمنان و بدخواهان ملت را نیز خنثی نماید.
کد خبر: ۴۶۱۲۶۵

برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس در 12 اسفند با مشارکت 65 درصدی، دوست و دشمن را متحیر کرد. قطعا در این پیروزی بزرگ و حضور میلیونی مردم، صداوسیما نقشی بی بدیل داشت.خبرنگار جام جم آنلاین برای ارزیابی این نقش به سراغ نمایندگان مجلس رفت.

رسانه ملی خوب عمل کرد

غلامرضا مصباحی مقدم تاکید کرد: رسانه ملی برای پرشور شدن انتخابات، نقش مهمی داشت و خیلی خوب عمل کرد.

وی افزود: انعکاس دیدگاه های رسانه ها و خبرگزاری های خارجی در تلویزیون و تحلیل آن منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات 12 اسفندشده بود.

" همچنین صداوسیما حضور مردم در انتخابات و صف های تشکیل شده را به تصویر کشید که این خود بر شور و نشاط انتخاباتی افزود."

مصباحی مقدم با اشاره به رعایت بی طرفی از سوی صداوسیما، گفت: احساس من این بود که صداوسیما در این انتخابات بی طرفانه عمل کرد.

عملکرد موفق صداوسیما در سه حوزه

سید حسین نقوی نماینده ورامین معتقد است رسانه ملی در زمینه آموزش مردم و ارائه  اطلاعات لازم برای حضور در پای صندوق های رای موفق عمل کرد.

" رسانه ملی با برنامه هایی که داشت نقش ، وظیفه و جایگاه نماینده در قانون اساسی را به خوبی تبیین کرد و آموزش های لازم را به مردم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برنامه ریزی خوب صداوسیما برای حضور مردم در پای صندوق های رای گفت: صداوسیما با برنامه های متنوع خود مردم را برای حضور در انتخابات و انتخاب نامزد اصلح تشویق کرد.

نقوی با بیان اینکه نقش صداوسیما در هدایت مردم به سوی انتخاب نامزدهای اصلح غیرقابل کتمان است، اظهار داشت: ‌صداوسیما با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات امام راحل، مردم را به پای صندوق های رای کشاند.

"‌ استنباط من این است که صداوسیما در انتخابات بی طرفانه عمل کرد هر چند که در باره برخی از برنامه های این رسانه حرف دارم."

باید از صداوسیما قدردانی کرد

فاطمه رهبر معتقد است که شور و هیجان ایجاد شده در انتخابات با برنامه ریزی صداوسیما صورت گرفته و به همین خاطر باید از دست اندرکاران این سازمان تقدیر شود.

نماینده تهران در مجلس گفت: دشمنان برنامه ریزی های زیادی برای کمرنگ کردن حضور مردم در انتخابات داشتند اما رسانه ملی تا حد زیادی در خنثی سازی این توطئه ها نقش ایفا کرد.

" به تصویر کشیدن صف های طولانی در پای صندوق های رای به تشویق مردم برای حضور بیشتر در پای صندوق ها منجر شد."

و گفت: رسانه ملی تلاش کرد تا اخبار انتخابات را آن طور که مردم می خواهند به اطلاع آنها برساند و در واقع مردم برای دنبال کردن روند انتخابات پای برنامه های این رسانه می نشستند.

رهبر افزود: در روز انتخابات و همچنین در شمارش آرا صداوسیما زحمات زیادی کشید و ما نباید نقش رسانه ملی در این پیروزی بزرگ را نادیده بگیریم.

صداوسیما توطئه های رسانه های بیگانه را خنثی کرد

احمدعلی مقیمی معتقد است که رسانه ملی در جهت خواست مردم و مسئولین حرکت کرد و توانست کارنامه درخشانی از خود در انتخابات 12 اسفند برجای بگذارد.

" ما به خوبی می دیدیم که این رسانه برای به تصویر کشاندن حضور مردم در انتخابات چقدر تلاش کرد و چقدر هم این تلاش ها در کشاندن مردم در پای صندوق های رای موثر بود."

نماینده بهشهر و نکا در مجلس با بیان اینکه حضور میلیونی مردم مهر تاییدی بر مردم سالاری دینی نظام بود، گفت: قطعا رسانه ملی با رعایت بی طرفی در این حماسه بزرگ نقش بزرگی داشته و باید شور و نشاط ایجاد شده در کشور را متوجه رسانه ملی و تلاش دواطلبان انتخابات دانست.

یوسف اسدی - جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها