نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا در حالی روز گذشته در بروکسل برگزار ‌شد که در آستانه برگزاری این نشست درگیری‌های گسترده‌ای بین پلیس یونان و افراد معترض صورت گرفت. به گزارش ایسنا، در جریان این اعتراضات که هزاران نفر در آن حضور داشتند، معترضان به طرف پلیس سنگ پرتاب کردند و در مقابل نیروهای امنیتی نیز با پرتاب گاز اشک‌آور سعی کردند افراد معترض را متفرق سازند.
کد خبر: ۴۵۸۸۶۰

بنا به گزارش منابع خبری، در این تظاهرات حدود 60 معترض یونانی بازداشت شدند. معترضان پارچه‌ نوشته‌هایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود «بدهی را کسر کنید؛ اجازه دهید بانکداران و سرمایه‌داران این بدهی‌ها را پرداخت کنند و ما به‌خاطر سیاستمداران خود سرافکنده‌ایم.»

پارلمان یونان اخیرا تحت فشار اتحادیه اروپا و صندوق بین‌المللی پول در راستای اعمال قوانین ریاضت اقتصادی سختگیرانه‌تر با هدف جبران کسری بودجه کشور در ازای گرفتن بسته کمک مالی به ارزش 130 میلیارد یورو برای جلوگیری از ورشکستگی، دور جدیدی از قوانین انقباض اقتصادی را به تصویب رسانده است که عبارتند از؛ حذف 15 هزار فرصت شغلی دولتی، آزادسازی قوانین کار، کاهش حداقل دستمزد کارگران تا حدود 20 درصد و این به معنای آن است که حداقل حقوق ماهانه کارگران از 751 یورو به 600 یورو خواهد رسید. سومین قانون وضع شده نیز مذاکره برای حذف بدهی‌های بانکی است. گفته می‌شود بررسی ارائه وام 130 میلیارد یورویی به دولت بدهی‌زده آتن موضوع اصلی نشست وزرای دارایی کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل بوده است.

در همین حال، اعتراض‌های مردمی در دیگر کشورهای اروپایی ادامه دارد. در همین راستا، هزاران نفر از مردم اسپانیا در 54 شهر این کشور با فراخوان و برنامه‌ریزی گسترده سندیکاها و اتحادیه‌های کارگری علیه اصلاحات کاری و سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت، تظاهرات اعتراض‌آمیز برگزار کردند. به گزارش ایرنا، تظاهرات‌کنندگان با شعار نوشته‌های «نه اصلاحات کاری و نه ریاضت»، «اصلاحات را متوقف می‌کنیم» و «اصلاحات کنونی بمب است» علیه برنامه‌های دولت شعار دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها