ساخت مستندهای فاخر و ماندگار در هشت موضوع مختلف در اولویت کار شبکه مستند سیما قرار گرفت.
کد خبر: ۴۵۵۵۸۱

معاون سیما، مدیر شبکه مستند را مامور کرد تا برای ساخت مستندهایی فاخر و ارزشمند با محوریت «صف‌آرایی دشمنان انقلاب اسلامی از ابتدا تاکنون و نتایج آن» و «دستاوردهای بزرگ و شاخص انقلاب در حوزه‌های مختلف » اقدام کند.

«انقلاب اسلامی و فرجام دشمنان آن» از جمله محمدرضا پهلوی، صدام، حسنی مبارک، سران استکبار و صهیونیسم، «انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی» و مستند «مقام معظم رهبری» از دیگر اولویت‌های مورد تاکید معاون سیماست که در دستور کار این شبکه قرار می‌گیرد.

دارابی ساخت مستند «رادیو و تلویزیون در ایران از ابتدا تاکنون»، «ایران قربانی تروریسم» و مستند «ایران» را از دیگر اولویت‌های کاری شبکه مستند عنوان کرده است.

شبکه مستند علاوه بر ساخت مستندهای جدید با هدف ارائه تعریف نو از روایت زندگی بزرگان و مفاخر دینی، تولید و ساخت مجموعه «حدیث سرو» را ادامه می‌دهد.

علی دارابی، با اشاره به نقاط قوت این مجموعه به تهیه فهرستی از مفاخر، مراجع، علما و بزرگان برای ساخت و تولید آثار مربوط به آنان تاکید کرد و استفاده از راهنمایی مراجع عظام تقلید را در این خصوص خواستار شد.

معاون سیما تصریح کرد: در این برنامه‌ها باید بزرگان دین معرفی و ابعاد شخصیتی آنان تبیین شود. این برنامه باید معرف گنجینه و میراث بی‌بدیل و پایان‌ناپذیر فقه و روحانیت و مرجعیت شیعه باشد.

معاون سیما مدیر شبکه مستند سیما را مامور کرد تا برای ساخت و تولید «بزرگ‌ترین، جامع‌ترین، فراگیرترین و بدیع‌ترین مستند دفاع مقدس» اقدام کند و آن را در صدر ماموریت‌های شبکه مستند قرار دهد.

دارابی، در نامه‌ای به رضا پورحسین، مدیر شبکه مستند سیما برای تحقق این ماموریت مهم، انتخاب تهیه کننده و کارگردان معتقد و متعهد را گام اول دانسته است.

وی استفاده گسترده از آرشیو غنی رسانه و سایر نهادهای مربوط بویژه گفت‌وگوهای فراوانی که با فرماندهان دفاع مقدس از ابتدای جنگ تحمیلی تاکنون شده را خواستار شده است.

دارابی تصریح کرده است: این پروژه‌ها باید متضمن پاسخگویی به سوالات و برخی شبهات درباره دفاع مقدس باشد و روایت جنگ و صف‌آرایی دوستان و دشمنان را به تصویر بکشد، نقش امام خمینی(ره) و مردم ایران را در این حماسه روشن کند و با ترسیم ویرانی‌ها و خرابی‌های جنگ در ابعاد انسانی و مادی پیامدهای آن را در حوزه استقلال، امنیت، خوداتکایی و بسیج عمومی مردم به تصویر درآورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها