قاضی کرمانی، نوجوان مجرم را به جای فرستادن به کانون اصلاح و تربیت به حفظ سوره لقمان و ترجمه آن ملزم کرد.
کد خبر: ۴۵۴۲۷۰

به گزارش ایسنا، ‌رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اطفال دادگستری کرمان، مجازات جایگزین یک نوجوان مجرم را حفظ سوره لقمان و ترجمه آن ظرف مدت 3 ماه قرار داد. وی درباره این اقدام قضایی ـ اجتماعی گفت: این نوجوان 14 ساله به اتهام رانندگی بدون گواهینامه و بی‌احتیاطی منجر به ایراد صدمه بدنی در حق شاکی، مجرم شناخته شد و علاوه بر پرداخت دیه و ارش قانونی به شاکی باید مدتی را در کانون اصلاح و تربیت به سر می‌برد که این امر به مدت 3 سال معلق شد.

وی افزود: مطابق ماده 25 قانون مجازات اسلامی و از جنبه عمومی، نگهداری این نوجوان در کانون اصلاح و تربیت ضرورت داشت اما با لحاظ جنبه‌های مختلف برای آن، مجازات جایگزین در نظر گرفته شد. رئیس شعبه ویژه رسیدگی به جرایم اطفال دادگستری کرمان یادآور شد: «امیر محمد» موظف است ظرف 3 ماه از قطعیت حکم نسبت به حفظ سوره مبارکه لقمان و ترجمه آن اقدام کند و مورد آزمون قرار گیرد.

کرمانی گفت: در صورت عدم موفقیت یا ارتکاب هرگونه جرم مستوجب محکومیت مطابق ماده 25، علاوه بر مجازات جرم مرتکب شده، محکومیت معلق نیز درباره وی اجرا خواهد شد. وی تأکید کرد: استفاده از این‌گونه جایگزین‌های حبس درخصوص مرتکبان جرایم غیرعمدی و جوانان و نوجوانان علاوه بر کاهش جمعیت زندان‌ها، از آثار و نتایج اخلاقی ـ اجتماعی خوبی برخوردار است و از طرفی از تبعات و آثار منفی مجازات زندان نیز جلوگیری می‌شود.

تقاضای قصاص چشم
برای یک محکوم

ضارب فرزاد فروزش، روحانی ناهی از منکر برای بررسی درخواست شاکی مبنی بر قصاص چشم به پزشکی قانونی منتقل شد.

به گزارش فارس، به دنبال درخواست قصاص چشم از سوی حجت‌الاسلام فرزاد فروزش که خرداد امسال از ناحیه چشم توسط فردی با اصابت شیشه نابینا شده بود، قاضی پرونده از مسوولان زندان خواست متهم را به پزشکی قانونی منتقل کنند.

بر همین اساس، روز دوشنبه گذشته متهم به پزشکی قانونی منتقل شد تا کارشناسان با تحقیقات پزشکی روی چشم وی، تعیین کنند قابلیت قصاص چشم وجود دارد یا خیر.حجت‌الاسلام فرزاد فروزش، امام جماعت دانشگاه علوم پزشکی تهران شامگاه 16 خرداد امسال در جریان نهی از منکر از سوی چند نفر مورد حمله قرار گرفت که در این اتفاق، بینایی چشم راستش را از دست داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها