عامل قتل زن سالخورده در یک قدمی مجازات مرگ از سوی فرزندان مقتول بخشیده شد

پرستار خانگی از طناب دار نجات یافت

پرستار خانگی که بعد از درگیری با زن سالخورده او را به قتل رسانده بود، با اعلام رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یافت. به گزارش فارس، شامگاه 25 فروردین ۸۸، ماموران کلانتری 108 نواب از مرگ مشکوک یک پیرزن 80 ساله باخبر شدند.ماموران با حضور در محل حادثه متوجه شدند یک زن و شوهر 80 و 85 ساله در یک خانه مسکونی زندگی می‌کردند که به دلیل مشکل حرکتی مرد 85 ساله، جوان 19 ساله‌ای به طور شبانه‌روز از آنها پرستاری می‌کرده است.
کد خبر: ۴۵۳۰۴۶

بررسی از جسد پیرزن نشان داد وی هیچ‌گونه آثار ضرب و شتم روی بدنش ندارد، اما یک خراشیدگی جزئی در زیر گلویش قابل تشخیص است. تا این‌که پزشکی قانونی تایید کرد خراشیدگی موجود ناشی از فشار روی گردن وی بوده که موجب خفگی مقتول شده است.با توجه به تشخیص پزشکی قانونی، جوان 19 ساله به عنوان تنها مظنون ارتکاب قتل شناخته شد و بعد از اعتراف به درگیری منجر به قتل با پیرزن با قرار بازداشت روانه زندان شد.

جلسه رسیدگی به این پرونده 16 مرداد سال گذشته در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران و به ریاست قاضی محمدسلطان همت‌یار برگزار شد.شفیعی، نماینده دادستان با اشاره به مدارک موجود در پرونده، بزه انتسابی به متهم را محرز دانست و خواستار مجازات وی شد. تنها فرزند مقتول نیز خواسته خود را قصاص متهم عنوان کرد.در ادامه جلسه، متهم در جایگاه قرار گرفت و در تشریح حادثه گفت: حدود 8 ماه بود که به عنوان پرستار خانگی مقتول و شوهرش استخدام شده بودم. رابطه خیلی خوبی با هم داشتیم، ولی بعضی اوقات درگیری لفظی پیدا می‌کردیم.وی ادامه داد: روز حادثه مقتول از مراسم ختم یکی از آشنایانش برگشت و با من سر بی‌دقتی در انجام امور خانه و همچنین غذا ندادن به شوهرش که قادر به حرکت نبود درگیر شد.متهم ادامه داد: مقتول عصایش را به سمت من پرتاب کرد و به سمت من آمد، من هم با عصبانیت گردنش را فشار دادم و روی زمین انداختم. ابتدا فکر کردم شوخی می‌کند اما وقتی دیدم حالش بد است با فرزندان شوهرش و اورژانس تماس گرفتم اما او مرده بود.وی گفت: شوهر مقتول شاهد درگیری ما بود اما به خاطر ناتوانی حرکتی،‌ قادر نبود ما را از هم جدا کند. او مبتلا به فراموشی نیز هست و از روز حادثه چیزی به یاد ندارد.

بعد از اظهارات متهم، وکیل اولیای‌دم مدعی شد که متهم از زندان با دختر و داماد مقتول تماس گرفته و مدعی شده که از سوی عده‌ای مامور انجام قتل بوده است.متهم در آخرین دفاع ضمن انکار این ادعا گفت: کسی به من دستور قتل نداده است و من از ارتکاب قتل پشیمان هستم.

بعد از اظهارات متهم، قاضی همت‌یار ختم جلسه را اعلام و بعد از مشورت با مستشاران دادگاه متهم را به قصاص با پرداخت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول محکوم کرد.بعد از تایید حکم در دیوان عالی کشور، اولیای دم رضایت خود را اعلام کردند که دیروز جلسه محاکمه متهم از جنبه عمومی جرم برگزار شد. متهم پس از محاکمه دوباره، براساس حکم جدید با احتساب ایام بازداشت و تعلیق ایام باقی مانده در حکم، از زندان آزاد می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها