گواردیولا و بارسا به دنبال پیروزی در یک ال کلاسیکوی دیگر هستند

بازگشت کابوس به سانتیاگو برنابئو

67 سال از پرگل‌ترین بازی تاریخ رئال مادرید و بارسلونا می‌گذرد، اما دیگر هیچ یک از هواداران تیم سفیدپوش مادریدی به آن پیروزی 11 بر یک فکر نمی‌کنند.
کد خبر: ۴۵۲۸۷۳

در این میان شاید شکست‌های متعدد رئال مادرید مقابل بارسلونا در چند سال اخیر یکی از دلایل آن باشد. تیم آبی و اناری‌پوش کاتالان در 12 ال کلاسیکوی گذشته تنها یک بار مقابل رئال مادرید شکست خورده تا بیشتر مواقع حسرت انتقام به دل بسیاری از هواداران برنابئو بماند.

در مقابل آنچه در ذهن هواداران بارسلونا نقش بسته، یادآوری پیروزی‌های پرگل تیمشان مقابل رئال است؛ پیروزی 3 بر یک در سال 2011، پیروزی 5 بر صفر در سال 2010 و دو پیروزی 6 بر 2 و 3 بر یک در سال 2009.

به عبارتی تنها خاطره خوش رئالی‌ها پیروزی یک بر صفر آنها در فینال جام حذفی سال گذشته است؛ نتیجه‌ای که خیلی از رئالی‌ها دلخوش به تکرار آن در رویارویی دوباره با بارسلونا در جام حذفی هستند.

این دو تیم تا به حال 247 بار با یکدیگر بازی کرده‌اند که 90 بار رئال برنده شده و 103 بار بارسلونا. در رقابت‌های جام حذفی هم تاکنون 29 ال کلاسیکو برگزار شده که باز هم برتری با بارسلونایی است که در مقابل 14 پیروزی خود، 10 بار نتیجه را به رئال واگذار کرده است.

البته این ال کلاسیکو در حالی برگزار می‌شود که رئال مادرید در لالیگا با 5 امتیاز اختلاف نسبت به بارسا در صدر جدول قرار دارد و ادامه این روند می‌تواند به قهرمانی رئال در این مسابقات پس از چهار سال منجر شود.

مسی در تعقیب دی استفانو

بهترین گلزن تاریخ ال کلاسیکو آلفردو دی استفانوی آرژانتینی است که حدفاصل 1953 تا 1964، با پیراهن رئال مادرید 18 بار دروازه بارسلونا را باز کرد. اما حالا یک آرژانتینی دیگر هست که می‌خواهد با پیراهن بارسلونا رکورد هموطنش را با نام خودش تغییر دهد.

لیونل مسی در فهرست 30 گلزن برتر تاریخ ال کلاسیکو تنها بازیکنی است که هنوز هم شانس افزودن بر تعداد گل‌هایش را دارد. مرد سال‌های 2009، 2010 و 2011 فوتبال جهان که تاکنون 13 بار با پیراهن بارسلونا در ال کلاسیکو‌ها گلزنی کرده است، اگر 6 بار دیگر دروازه رئال مادرید را باز کند از رکورد دی استفانو پیشی خواهد گرفت؛ اتفاقی که به اعتقاد هواداران بارسا بزودی خواهد افتاد.

در فهرست بهترین گلزنان دیدارهای بارسا و رئال، نام رائول، سزار، فرانچسکو گنتو و فرانس پوشکاش با 15 و 14 گل زده بالاتر از مسی قرار دارد و این ستاره آرژانتینی در صورت زدن 3 گل در این دو بازی رفت و برگشت می‌تواند بالاتر از همه آنها قرار بگیرد.

بازی شماره 248 بارسلونا و رئال مادرید، ساعت 30 دقیقه بامداد فردا به وقت تهران برگزار می‌شود. این دو تیم چهارشنبه هفته آینده هم در بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به مصاف هم می‌روند تا تکلیف تیم صعودکننده به مرحله بعدی مشخص شود.

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها