مهمان‌نوازی بین ایرانی‌ها نه یک خصلت که یک آیین است. مراسمی است که مو به مو و با وسواس بسیار از لحظه دعوت از مهمان شروع شده و پس از پیگیری‌ها و پذیرایی تمام و کمال در موعد مقرر (چند ساعت یا چند روز فرقی نمی‌کند) تا لحظه رسیدن مهمان به خانه خودش از جانب هر دو طرف مهمان و میزبان دنبال می‌شود.
کد خبر: ۴۵۲۷۴۳

از یک طرف فرقی نمی‌کند مهمان همان همسایه دیوار‌به‌دیواری باشد که شاید برای یک شب‌نشینی چند ساعته آمده یا عزیزی مسافر (و چه بهتر که به همراه خانواده) از شهری دور که بعد از مدت‌ها فرصتی دست‌وپا کرده تا چند روزی را در شهری دیگر مهمان بستگان و دوستانش باشد. ‌‌اینها ‌ به کنار، فرض کنید قرار است یکی را که زیاد اهل سفر و ایرانگردی نیست به شهر یا منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید دعوت کنید، اما به شرط این‌که این دعوت تصویری باشد. کار زیاد سختی نیست. یک عکس که به نظر شما می‌تواند معرفی‌کننده (و البته متمایزکننده) شهر یا منطقه‌ای باشد که شما در آن زندگی می‌کنید و چه بهتر که همراه با کمی خلاقیت. خب، با این مقدمه موضوع کلی این قسمت از صفحه آخر «چمدان» مشخص شد که همین معرفی متفاوت از شهرها و منطقه‌های ایران از نگاه شماست و چه خوب که جزئیات آن را شما خواننده عزیز با عکسی که حتی می‌توانید با تلفن همراهتان بگیرید (البته در کادری افقی) تعیین می‌کنید. فقط مانده این عکس را که تقریباً می‌شود به ابعاد 9 در 13 (اندازه همین عکس‌های خانوادگی) به ایمیلchamedan. ‌‌‌jamjam@‌Gmail.com بفرستید .

پرواز پرنده‌ها بر فراز میدان نقش جهان اصفهان اتفاقی نبود که از چشم عالیه سعادت‌پور ، عکاس‌جوان اصفهانی دور بماند . او متن زیر را پیوست این عکس‌کرده است .

پرواز دسته جمعی مرغابیان شاد / بر پرنیان آبی روشن / در صبح تابناک طلایی / آه ای آرزوی پاک رهایی .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها