بررسی نرم‌افزار گردشگری Where برای تلفن‌های همراه هوشمند

همه ‌چیزیاب دیجیتال

همیشه در اطراف ما تعداد زیادی از مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع قرار گرفته است و در بیشتر مواقع توانایی بررسی تک‌تک آنها را نداریم و شاید در پایان سفر خود از فرد دیگری بشنویم فلان فروشگاه در شهری که به آن سفر کردیم، بوده است ولی ما با وجود این که از نزدیکی آن عبور کرده‌ایم این فروشگاه را ندیده‌ایم. البته مساله فروشگاه تنها یک بخش از ماجرا را تشکیل می‌دهد و یافتن محل‌هایی مانند پمپ بنزین، آژانس مسافرتی و... در سفر اجتناب‌ناپذیر است، چراکه همیشه نمی‌دانیم چه چیزی کجاست!
کد خبر: ۴۵۲۷۲۵

به شما ثابت می‌کنیم دیگر برای یافتن موارد مورد نیازتان چندان گمراه نخواهید شد. تنها کافی است نرم‌افزار Where (کجا) را روی تلفن همراه خود نصب کنید و از امکانات ویژه آن بهره‌مند شوید تا براحتی در هر مکانی بفهمید چه چیزی کجاست.

امکانات نرم‌افزار

این نرم‌افزار روی بسیاری از سیستم‌های عامل تلفن همراه قابل نصب است و بخوبی می‌تواند نیاز‌های شما را در سفر برآورده کند. عملکرد این نرم‌افزار به این ترتیب است که ابتدا از طریق سامانه موقعیت‌یاب جهانی یا همان جی‌پی‌اس، موقعیت مکانی دقیق شما روی نقشه این برنامه تعیین خواهد شد و پس از آن می‌توانید از امکانات ویژه برنامه برای یافتن موارد مختلف بهره بگیرید. برای مثال برای سفر به یک کشور خارجی رفته‌اید و برای پیدا کردن هتل دچار مشکل شده‌اید. دو راه پیش روی شماست: اول این‌که از افراد مختلف سوال کنید تا یک هتل را به شما معرفی کنند یا سوار تاکسی شوید و درخواست کنید شما را به یک هتل برساند که معمولا نتیجه غیرقابل پیش‌بینی بوده و در بسیاری موارد به ناامیدی و سرگردانی مسافر منجر می‌شود ولی راه‌حل دومی نیز وجود دارد. ابتدا برنامه where را روی دستگاه تلفن همراه خود راه‌اندازی کنید و سپس موقعیت خود را به کمک سامانه جی‌پی‌اس روی نقشه بیابید، پس از این کار روی منوی برنامه کلیک کنید و گزینه هتل را انتخاب کنید تا فهرستی از هتل‌های نزدیک در اختیارتان قرار بگیرد. در ادامه می‌توانید با بررسی شرایط هر کدام، یکی از هتل‌ها را انتخاب و اقدام کنید.

این نرم‌افزار به شما مسیر دقیق رسیدن به هتل را نشان می‌دهد و در صورت نیاز حتی می‌توانید از طریق همین نرم‌افزار برای یافتن تاکسی جهت رسیدن به هتل استفاده کنید. به این ترتیب به راحتی می‌دانید چه چیزی کجاست و برای یافتن موارد مورد نیازتان گمراه نمی‌شوید. سایر امکانات این برنامه در طبقه‌بندی‌های متنوعی قرار دارند و شما می‌توانید از طبقه‌بندی‌های زیر در این نرم‌افزار بهره‌مند شوید:

خورد و خوراک: در این بخش می‌توانید برای یافتن محل مناسبی جهت صرف خوراکی مورد نظر خود اقدام کنید و می‌توانید با انتخاب بخش «خوردن» و انتخاب نوع غذای مورد نظر خود به نتیجه دلخواه برسید. برای مثال برای خوردن غذای دریایی کافی است گزینه مورد نظر را از فهرست طبقه‌بندی غذایی این نرم‌افزار انتخاب کرده و نزدیک‌ترین نقاط روی نقشه را بیابید و از آدرس‌دهی دقیق نرم‌افزار برای رسیدن به این محل استفاده کنید. دیگر وضعیت این بخش به قسمت نوشیدنی‌ها برمی‌گردد که براحتی می‌توانید محل قرارگیری کافی‌شاپ‌ها، آبمیوه‌فروشی‌ها، بستنی‌فروشی‌ها و... را روی نقشه در نزدیکی خود ارزیابی کنید، برای مثال اگر به یک کشور استوایی مسافرت کرده‌اید و قصد دارید آبمیوه‌های استوایی را امتحان کنید، به کمک این نرم‌افزار می‌توانید نزدیک‌ترین محل را ردیابی کرده و با سیستم مسیریابی آن راهی محل مورد نظر شوید.

تفریحات: در این بخش می‌توانید به مواردی مانند سینما، تئاتر، شهر بازی، موزه و... بپردازید. برای مثال به شهری سفر کرده‌اید و قصد دارید به سینما بروید، در این نرم‌افزار امکان یافتن انواع سینما برای شما فراهم است و می‌توانید سینما‌های مختلف را براساس نوع امکانات مورد ارائه (داشتن صدای دالبی یا تصویر سه‌بعدی) آنها روی نقشه ببینید یا این که می‌توانید به کمک این نرم‌افزار فهرست موزه‌های نزدیک به محل فعلی خود را یافته و از نوع آثار مورد نمایش آنها استفاده کنید تا برنامه‌ریزی راحت‌تری در طول سفر داشته باشید.

اطلاعات: در این بخش می‌توانید به محل قرار گرفتن مراکز اطلاعاتی و بنگاه‌های تفریحی موجود در محل دست یابید، برای نمونه وقتی به یک شهر سفر کرده‌اید و قصد دارید از شهرک زیبا و سرسبزی در نزدیکی این شهر دیدن کنید می‌توانید برای یافتن وسیله نقلیه مناسب به کمک این نرم‌افزار مراکز اجاره دادن اتومبیل را انتخاب کرده و از موقعیت مکانی آنها مطمئن شوید تا زمان لازم برای جستجو جهت یافتن چنین جایی را نیز به زمان مفید سفر خود بیفزایید.

تهیه فهرست دلخواه: به کمک این امکان نرم‌افزار می‌توانید فهرست دلخواه از امکانات مورد نظر خود را بیابید. برای مثال شما به سینمای سه‌بعدی، رستوران چینی، موزه هنر‌های مدرن، مرکز نوشیدنی‌های گیاهی و اجاره کردن موتورسیکلت علاقه دارید. به این ترتیب می‌توانید فهرستی از موارد مورد نظر را آماده کنید و با کمک این فهرست همه موارد مربوط به فهرستتان را روی نقشه به صورت همزمان ببینید.

پیش‌بینی سفر: از دیگر امکانات این نرم‌افزار قابلیت جستجوی غیرمحلی است. به این ترتیب که به جای یافتن محل‌های نزدیکتان، به محل‌های مورد نظرتان در شهر‌های مختلف مراجعه مجازی داشته باشید. برای مثال می‌توانید یک هفته مانده به سفر برنامه‌ریزی دقیق زمانی خود را آماده کرده و با کمک این نرم‌افزار از قبل فهرستی از مکان‌های جذاب برای رفتن در شهر مقصد را برای خود آماده کنید.

امکانات سفر: در این بخش می‌توانید برای یافتن مکان‌های اقامتی و رفاهی اقدام کنید، برای مثال در صورت انجام سفر زمینی می‌توانید در طول مسیر، پمپ بنزین‌های طول راه را شناسایی و برای مقصد خود نیز یک هتل مناسب بیابید. در طول مسیر می‌توانید از اقامتگاه‌های موقت نیز بهره‌مند شوید و حتی در مکان‌هایی که در جاده‌های فرعی قرار دارند ‌استفاده کنید.

نحوه دریافت نرم‌افزار

این نرم‌افزار تنها روی سیستم‌های عامل زیر قابل نصب خواهد بود: IOS (گوشی‌های آیفون)، اندروید، Black berry، Palm OS و ویندوز موبایل. شایان ذکر است قبل از هر چیز ‌باید از وجود یکی از این سیستم‌های عامل روی تلفن همراه خود مطمئن شوید،‌ به این ترتیب که در اینترنت نام و مدل تلفن همراه خود را وارد کرده و سپس در کادر آن نام این نرم‌افزار را نیز وارد کنید تا از وجود نسخه قابل نصب این نرم‌افزار روی تلفن همراه خود مطمئن شوید. برای مثال برای بررسی وجود نرم‌افزار جهت تلفن همراه sony erricson Xperia X10 ‌باید این متن را در جستجو‌گر‌های وب وارد کنید: where application for Sony Erricson xperia X10.

در دومین گام ‌باید سیستم جی‌.پی.‌اس همراه خود را فعال سازید که مطابق معمول در صورت نداشتن دانش فنی در زمینه موبایل بهتر است به مراکز خدمات موبایل مراجعه کرده و در ازای پرداخت حق‌الزحمه درخواست راه‌اندازی جی‌.پی.‌اس تلفن همراه خود را داشته باشید. در سومین گام در صورت داشتن دانش فنی و آگاهی از نحوه نصب نرم‌افزار روی تلفن همراه، نرم‌افزار را دانلود کرده و روی دستگاه خود نصب کنید، ولی در غیر این صورت باز هم پیشنهاد می‌کنم به یک مرکز خدمات موبایل مراجعه کنید و درخواست نصب برنامه را داشته باشید.

برای یافتن اطلاعات بیشتر در باره این برنامه می‌توانید به سایت مربوط به شرکت سازنده این نرم‌افزار یعنیWWW.Where.comمراجعه کنید و از اطلاعات موجود در این وب‌سایت نیز استفاده کنید.

این نرم‌افزار با داشتن بیش از یک میلیارد محل ذخیره‌شده در پایگاه اطلاعاتی خود و همچنین داشتن 4 میلیون کاربر بخوبی نیاز شما را تامین خواهد کرد و در حقیقت حکم یک همه‌چیز‌یاب دیجیتال روی تلفن همراه شما را ایفا خواهد کرد.

احمد محمد حسینی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها