این پایانه با ظرفیت 10 میلیون بشکه نفت در بندر گناوه در دست ساخت است

ساخت نخستین پایانه نفت خصوصی کشور

ساخت نخستین پایانه نفت خصوصی کشور در خلیج‌فارس آغاز شده است. به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: این پایانه نفتی شامل 14 مخزن جدید نفتی با ظرفیت ذخیره‌سازی 10 میلیون بشکه نفت خام، در بندر گناوه به عنوان پایانه پشتیبان جزیره خارک در دست ساخت است.
کد خبر: ۴۵۲۶۷۱

اکنون 44 مخزن ذخیره‌سازی نفت خام با ظرفیت اسمی 24 میلیون بشکه در خارک وجود دارد و 4 مخزن نفتی نیز با ظرفیت هر کدام یک میلیون بشکه از سال 87 در بزرگ‌ترین جزیره نفتی خلیج فارس در دست ساخت است که اکنون بیش از 25 درصد پیشرفت دارد. با بهره‌برداری از آنها ظرفیت ذخیره‌سازی نفت در خارک به 28 میلیون بشکه می‌رسد.

موسوی افزود: با بهره‌برداری از 14 مخزن ذخیره نفت خام در بندر گناوه ظرفیت ذخیره‌سازی نفت خام در شرکت پایانه‌های نفتی به 38 میلیون بشکه افزایش خواهد یافت.

ساخت مخازن معمولا 4 تا 5/4 سال طول می‌کشد.

وی گفت: ساخت این مخازن ضمن تداوم تولید پایدار نفت خام و تکمیل و ارتقای زنجیره ارزشی نفت در کشور و افزایش کیفیت نفت خام، کاهش احتمال خطر بالای نفت‌ریزی و کاهش دوره زمانی تعمیرات از 13 به 7 سال، بهبود وضعیت بازاریابی و افزایش ظرفیت نفت خام صادراتی در منطقه خلیج‌فارس را در پی دارد.جزیره خارک بزرگ‌ترین پایانه صادرات نفت خام ایران است که بیش از 95 درصد نفت کشور از این پایانه صادر می‌شود.

کالای تحریم شده را بدون مشکل وارد می‌کنیم

در همین حال، مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران گفت: تحریم‌ها آنچنان که گفته می‌شود اثری نداشته است.به گزارش واحد مرکزی خبر، مهدی فکور در نشست خبری افزود: توربوکمپرسور از مواردی است که فروش آن به ایران تحریم شده ولی تاکنون موفق به وارد کردن 22 دستگاه از آن به کشور شده‌‌ایم.وی گفت: این دستگاه‌ها نه به قیمت گزاف یا با ترک تشریفات بلکه به صورت مناقصه خریداری شده است.مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ادامه داد: در خصوص تحریم‌ها اروپایی‌ها با مشکلاتی که در حوزه یورو دارند، باید به فکر خودشان باشند.وی افزود: برداشت ما از میادین مشترک باید به گونه‌ای باشد که حداکثر برداشت را در برنامه داشته باشیم و به شکلی عمل کنیم که بهترین خروجی را از چاه‌ها داشته باشیم تا آنها را از دست ندهیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها