کودک ربوده شده با دست و پای بسته در انباری تاریک یک خانه نگهداری می?شد

نجات پسر 11 ساله از اسارتگاه 3 آدم ربا

3 نفر که به قصد اخاذی 35 میلیون تومانی، پسر 11 ساله‌ای را در شهر لارستان از توابع استان فارس ربوده و به جنوب کشور منتقل کرده بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۴۵۲۶۲۰

به گزارش «جام‌جم»، موضوع این آدم‌ربایی پس از آن فاش شد که چند روز پیش والدین این کودک پس از آن که فرزندشان به خانه بازنگشت، دلواپس او شده و جستجو برای یافتن او را آغاز کردند اما این تلاش‌ها بی‌نتیجه ماند.

پس از ناامیدی والدین کودک گمشده، پدر خانواده با حضور در پلیس آگاهی گم شدن پسر 11 ساله‌اش را گزارش کرد.

با شروع تحقیقات از سوی ماموران معلوم شد، مردی ناشناس با شاکی تماس گرفته و با ادعای این که پسرش را ربوده است برای آزادی او درخواست 35 میلیون تومان پول کرده است.

دستگیری آدم‌ربا در حاشیه جاده

ماموران با آموزش شاکی و خانواده‌اش از آنها خواستند در محل قرار با آدم‌رباها حاضر شوند ولی متهم از حضور در محل ملاقات خودداری می‌کرد تا این که آدم ربا‌ها خواستند والدین کودک به حاشیه جاده نورآباد بروند و تهدید کردند در صورت حاضر نشدن در محل پسر خردسال را خواهند کشت.

پس از آخرین تماس، ماموران همراه شاکی به محل قرار با آدم‌ربا‌ها رفتند و ساعاتی منتظر ماندند تا این که سرانجام مرد جوانی به آنجا آمد اما او هنوز به پدر کودک نرسیده بود که ماموران او را دستگیر کردند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی وی ادعا کرد قصد ملاقات با یکی از دوستانش را در حاشیه جاده داشته اما او در آنجا حاضر نشده و ماموران او را به اشتباه دستگیر کرده‌اند.

در پی اظهارات متهم، او دوباره مورد بازجویی قرار گرفت و سرانجام اعتراف کرد که در کودک‌ربایی نقش داشته است و روز حادثه برای دریافت پول از خانواده کودک ربوده شده، به محل قرار آمده است.در مرحله بعدی تحقیقات معلوم شد، 2 همدست دیگر متهم، کودک ربوده شده را از شهر خارج و به مکان دیگری منتقل کرده‌اند.

ردپای متهمان در جنوب کشور

با به دست آمدن این اطلاعات، جستجو‌های پلیسی برای نجات کودک ربوده شده و دستگیری آدم‌ربا‌های فراری ادامه یافت تا این که ربایندگان بار دیگر در تماس با شاکی خواستند تا پول برایشان فراهم کنند تا در تماس بعدی محل تحویل او را اطلاع دهند.

در ادامه مشخص شد، آدم‌ربا‌ها کودک را به خانه‌ای در شهر بهبهان از توابع استان خوزستان انتقال داده و در این محل نگهداری می‌کنند.

با شناسایی مخفیگاه متهمان فراری، ماموران عازم بهبهان شدند و با هماهنگی قضایی وارد خانه‌ای که اسارتگاه کودک بود، شده و 2 آدم ربای فراری را که درون یکی از اتاق‌هاپنهان شده بودند، دستگیر کردند.

با دستگیری 2 آدم‌ربا و جستجو در خانه ماموران کودک ربوده شده را در انباری خانه در حالی که دست و پایش بسته شده بود، نجات دادند.

در پی این حادثه، کودک نجات یافته همراه متهمان به پلیس آگاهی منتقل شدند و والدین در مرکز پلیس فرزند خود را تحویل گرفتند.

رویای یک شبه پولدار شدن

متهمان در بازجویی‌های مقدماتی گفته‌های متناقضی را مطرح کردند اما در مواجهه حضوری با دیگر همدست بازداشت شده خود گفتند که کودک را ربوده و قصد اخاذی از خانواده‌اش را داشته‌اند.

یکی از آدم‌ربا‌ها در اظهاراتش به پلیس گفت: مدتی بود که قصد داشتیم با ربودن یک کودک از خانواده‌اش اخاذی کنیم تا یک شبه پولدار شویم. بنابراین چند هفته‌ای در محله‌های شهر لارستان در رفت و آمد بودیم تا سرانجام متوجه شدیم یک خانواده وضعیت مالی مناسبی داشته و به پسر خردسال خود وابستگی شدیدی دارند.

متهم اضافه کرد: با اطلاع از این موضوع تصمیم به ربودن این کودک و اخاذی از خانواده‌اش گرفتیم.یک هفته پیش از حادثه رفت و آمد‌های اعضای خانواده را زیر نظر گرفتیم تا سرانجام روز حادثه وقتی پسر خردسال از خانه‌شان بیرون آمده بود، او را تعقیب کرده و به بهانه پرسیدن آدرس وی را ربوده و با یک خودرو از محل متواری شدیم.

متهم با اشاره به انتقال گروگان از لارستان به جنوب کشور گفت: ابتدا قرار بود یکی از همدستانم پول را بگیرد و بعد کودک را در حاشیه شهر رها کنیم تا خانواده‌اش او را پیدا کنند. اما خبری از همدستمان نشد. به ناچار کودک را به شهر دیگری در جنوب کشور انتقال دادیم و در تماس با خانواده‌اش 35 میلیون تومان پول خواستیم.

مرد آدم‌ربا افزود: می‌خواستیم پس از این اخاذی چند بار دیگر از آنها اخاذی کرده و سپس کودک را رها کنیم که ماموران ما را دستگیر کردند.

بنابراین گزارش، 3 مرد آدم ربا با قرار قانونی روانه زندان شدند. تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها