وزیر امور خارجه ترکیه با بان‌کی مون، دبیرکل سازمان ملل در بیروت دیدار و درباره ایران، سوریه و قبرس تبادل‌نظر کرد. به گفته سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، طرفین در این دیدار نگرانی خود را از اوضاع کنونی سوریه اعلام کردند.
کد خبر: ۴۵۲۴۳۷

بان‌کی‌مون که برای دیدار با مقام‌های لبنان و سرکشی از سربازان سازمان ملل متحد در جنوب این کشور به بیروت سفر کرده است، دیروز در کنفرانس «انتقال دموکراتیک در دنیای عرب» در بیروت نیز سخنرانی کرد.

حمایت نامزد ریاست جمهوری آمریکا از ترور نخبه ایرانی

واحد مرکزی خبر نوشت: یکی از نامزدهای جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بار دیگر از ترور دانشمند هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران حمایت کرد.

ریک سنتوروم در یکی از برنامه‌های تبلیغاتی خود گفت: همان‌طور که می‌دانید چند روز قبل یک دانشمند هسته‌ای ایران بر اثر انفجار بمب در خودرو‌یش کشته شد و در کشور ما هم برخی این اقدام را محکوم کردند، اما به نظرمن ما باید دهانمان را ببندیم. سنتوروم چند روز قبل هم، صراحتا از ترور شهید احمدی‌روشن به دست عوامل موساد اعلام حمایت کرده بود. تایم نیز نوشت: یک مقام ارشد اسرائیلی در حالی که می‌خندید، گفت: بله، یک دانشمند هسته‌ای دیگر ایران کشته شد اما من از کشته شدن این شخص ناراحت نیستم.

تولید انبوه پهپاد اسباب‌بازی

سایت عصر ایران به نقل از سایت تریبون مستضعفین نوشت: یک گروه تولیدکننده محصولات فرهنگی اقدام به تولید اسباب‌بازی پهپاد «آر.کیو.۱۷۰» آمریکایی کرده است.

بنا بر این گزارش، بعد از در اختیار گرفتن هواپیمای بدون سرنشین آر.کیو.۱۷۰ پرنده‌ جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران و نمایش تصاویر و انتشار جزئیات ظاهری آن، یک گروه فرهنگی به فکر تولید این هواپیما به‌عنوان اسباب‌بازی و با کاربرد دکوری افتاد که ظرف مدت کوتاهی موفق به پیاده‌سازی این ایده شد. به گفته مدیر این گروه، این محصول در این مرحله از تولید، در رنگ‌های گوناگون برای سلیقه‌های مختلف تولید شده است.

تلاش کره جنوبی برای خروج از حلقه تحریم نفت ایران

یک مقام دولت کره جنوبی گفت: هنوز هیچ تصمیمی در مورد قطع واردات نفت ایران اتخاذ نشده است و دولت تلاش می‌کند در دیدار با هیات آمریکایی در روز دوشنبه دامنه تحریم ایران را به کمترین حد ممکن کاهش دهد.

به گزارش فارس، کره جنوبی به دنبال به حداقل رساندن اختلال اقتصادی ناشی از تحریم نفت ایران است و بر همین اساس قرار است با نمایندگان واشنگتن دیدار و آمریکا را برای مشارکت حداقلی در تحریم نفت ایران متقاعد کند. هیات آمریکایی متشکل از معاون وزیر خارجه آمریکا و معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا قرار است امروز با مقامات سئول از جمله وزیر خارجه این کشور در مورد تحریم نفت ایران مذاکره کنند. روزنامه وال‌استریت ژورنال در این زمینه نوشت: گرچه سئول با اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران موافقت کرده است، اما مقامات کره جنوبی همچنان خواهان حل مسالمت‌آمیز پرونده هسته‌ای ایران هستند و تلاش می‌کنند تاثیر بالقوه تحریم‌های ایران روی شرکت‌های کره‌ای و اقتصاد این کشور را به حداقل برسانند.

محکومیت جوانفکر به یک سال حبس

علی‌اکبر جوانفکر، مدیر عامل خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) و مشاور رئیس‌جمهور به اتهام توهین به رهبر معظم انقلاب به یک سال حبس محکوم شد.

به گزارش فارس، این حکم بدوی دادگاه جوانفکر است و وی علاوه بر یک سال حبس به 5 سال محرومیت از عضویت در احزاب، گروه‌ها، انجمن‌ها و فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی محکوم شده است. پیش از این نیز دادگاه کیفری استان تهران، علی‌اکبر جوانفکر را به اتهام انتشار مطالب خلاف موازین اسلامی به تحمل یک سال حبس و 3 سال محرومیت از هرگونه فعالیت مطبوعاتی محکوم کرده بود.

حضور منافقین در عراق تمدید نمی‌شود

نوری‌المالکی نخست‌وزیر عراق گفت: بقای سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین)‌ در عراق به‌دلیل درخواست‌های سازمان ملل متحد است. به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: بعد از پایان توافقنامه امضا شده با سازمان ملل، عراق هرگز اجازه نخواهد داد اعضای این سازمان در خاک کشورش بمانند. المالکی ادامه داد:‌ سازمان مجاهدین خلق گروهی تروریستی است و عراق اجازه بقای آن را در این کشور نخواهد داد. مساله تمدید حضور 6 ماهه آنها در کشور نیز به درخواست دبیرکل سازمان ملل بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها