روز گذشته موضوع آزادی 3 مرزبان ایرانی، پرخبر و در عین حال پر از تکذیب و تایید بود. اما سرانجام تحویل این 3 مرزبان به مسوولان ایرانی و ورودشان به خاک ایران از نقطه صفر مرزی، به حواشی‌ها در این خصوص پایان داد. به گزارش ایرنا، درپی تلاش مسوولان و معتمدان و ریش‌سفیدان محلی، مرزبانان ایرانی وارد خاش شدند.
کد خبر: ۴۵۲۴۳۵

11 دی‌ماه جاری،‌ این 3 مرزبان درپی عملیات تعقیب و گریز اشرار مسلح و با توجه به تاریکی هوا وارد خاک پاکستان شده بودند که توسط پلیس مرزبانی آن کشور دستگیر شدند.

به گفته سرهنگ نیکوفرد، معاون اجتماعی فرماندهی مرزبانی ناجا، یک روستای مشترک در مرز ایران و پاکستان در منطقه «مزه‌سر» وجود دارد بدین شکل که قسمتی از این روستا داخل خاک ایران و مابقی آن داخل خاک پاکستان است و اشرار پس از درگیری با مرزبانان ایرانی اقدام به فرار به سمت این روستا کرده بودند. نیکوفرد با بیان این‌که پدربزرگ یکی از اشرار که در درگیری به هلاکت رسیده، از این 3 مرزبان شکایت کرده است، افزود: این در حالی است که این 3 مرزبان در کشته‌ شدن این فرد نقشی نداشتند و تنها این 3 نفر در عملیات تعقیب و گریز اشرار حـاضر بودند . به گفته این مقام انتظامی، مقامات مرزبانی ایران در 4 مرحله برای آزادی این سه مرزبان با مقامات مرزبانی پاکستان دیدار کردند و بالاخره روز گذشته این تلاش‌ها نتیجه داد و مرزبانان کشورمان به ایران تحویل داده شدند. همچنین روزنامه تایمز آو ایندیا گزارش داد: این 3 تبعه‌ ایرانی روز شنبه توسط قاضی رشید عمرانی، قاضی‌ بخش آزاد شدند. به گزارش ایسنا، حکم آزادی این افراد پس از مصالحه میان آنان با پدر فردی که در جریان این حادثه کشته شده بود، صادر شد. مرزبانان ایرانی پس از آزادی تحویل نیروهای مرزی بلوچستان شدند و سپس به نزدیکی مرز تفتان منتقل شدند تا در اختیار مقامات ایران قرار گیرند.

پیشتر سردار حسین ذوالفقاری فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با اشاره به درگیری مرزی ایران و پاکستان گفـته بود 3 ایرانی در تعقیب قاچاقچیان در نقطه صفر مرزی توسط مرزبانان پاکستان دستگیر شدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها