معاون پژوهشی وزیر علوم خبر داد

37 پروژه ملی در دانشگاه‌ها اجرا می شود

معاون پژوهشی وزارت علوم از تصویب 37 پروژه اولویت‌دار ملی برای اجرا در دانشگاه‌ها در شورای عتف خبرداد.
کد خبر: ۴۵۲۱۴۰

  محمد مهدی‌نژاد نوری معاون پژوهشی وزارت علوم در نشستی خبری با اشاره به تصویب 37 پروژه اولویت‌دار ملی برای اجرا در دانشگاه‌ها در شورای عتف گفت: بعد از گفته رئیس جمهور در جشنواره ملی هفته پژوهش و فناوری مبنی بر تألیف 20 پروژه بزرگ برای واگذاری به دانشگاه‌ها به نحوی که مورد نیاز کشور است و موجب تحول می‌شود با توجه به اینکه از یک سال و نیم قبل در این موضوع تمرکز‌هایی صورت پذیرفته بود، تیم‌های کارشناسی اقدامات انجام شده را مجددا مورد بررسی قرار دادند.
 
به گفته وی در جلسه نهم شورای عتف تصویب شد که طی دو ماه نظام مدیریت زمانبندی استفاده از همکاری‌های بین‌المللی در روند اجرا، نوع کنسرسیوم و پیوست فرهنگی اجرای پروژه‌ها مشخص شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: 37 طرح تحقیقاتی ملی اولویت‌دار در شورای عتف تصویب شده است که قرار است برای اجرای این طرح‌ها ردیف مستقل بودجه‌ای برای اجرا ذیل نظر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری در بودجه سال 91 ایجاد شود.

به گفته وی پروژه‌ها طی 5 سال باید اجرا شود که در مجموع 2 هزار و 500 میلیارد تومان بودجه برای این پروژه‌ها پیش‌بینی می‌شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: در جلسه نهم شورای عتف اجرای 2 طرح تحقیقی ملی اولویت‌دار در حوزه علوم انسانی تصویب شد که این پروژه‌ها قرار است به تأیید شورای تحول علوم انسانی برسد.

وی افزود: اجرای طرح جامع مطالعات امنیت اجتماعی و طرح جامعه سیاست خارجی برای دستیابی به اهداف سند چشم‌انداز در جلسه نهم شورای عتف تصویب شد.

به گفته مهدی‌نژاد طراحی و اجرای طرح میکروآلگ و تولید بیودیزل و مواد دیگر طرح جامع تولید واکسن‌های دام، طیور و آبزیان، توسعه فناوری‌های کلیدی هواپیمای 100 تا 150 نفره، طراحی کفی ملی برای خودرو سواری کلاس ب، طراحی و ساخت سیکلوترون کوچک، طراحی جامع تولید واکسن‌های انسانی، شبکه ملی اطلاعات، طرح معماری و راه‌اندازی مرکز ملی دفاع سایبری و سامانه‌های زیرساختی فضای سایبری، بومی‌سازی و توسعه فناوری‌های حوزه زیرساختی و دانش و فناوری بازیافت پساب‌های شهری، صنعت و کشاورزی تعدادی از طرح‌های ذکر شده هستند. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها