ترور شهید مصطفی احمدی روشن، چهارمین اقدام کور دشمنان ایران طی دو سال اخیر برای اختلال در روند برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان نمونه ای دیگر از تروریسم بارز دولتی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۴۵۲۱۱۹

 بررسی تحولات گواه بر این مدعا است که دولتمردان رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام عملیات مخفی ترور علیه دانشمندان و خرابکاری در تاسیسات هسته ای ایران را در دستور کار خود قرار دادند.

پیترکینگ رئیس کمیته امنیت داخلی کنگره (مجلس نمایندگان )امریکا طی نامه ای به تاریخ 22 نوامبر 2011 به باراک اوباما در شش محور پیشنهادی مجوز هر اقدام علیه ایران را صادر کرد.

آنچه بیش از همه ماهیت تروریسم دولتی نظام حاکم بر امریکا را برجسته می کند درخواست کینگ برای استفاده از عملیات محرمانه علیه تاسیسات و مسئولان ایران است . نمونه دیگر منطق آمریکائی ها سخنان جک کین فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش آمریکا در جلسه استماع کنگره در 27 اکتبر 2011 است وی صراحتا می گوید : "چرا ما آنها را ترور نکنیم ؟ نمی گویم اقدام نظامی کنیم ولی عملیات محرمانه (ترور) را پیشنهاد می کنم"

یک مقام ارشد اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در گفتگو با مجله آمریکائی تایم ،ترور شهید احمدی بعنوان چهارمین ترور از سلسه ترورهای دانشمندان هسته ای ایران بدست موساد را تایید کرد تایم گزارش داد : یک مقام ارشد اسرائیلی با لبخند می گوید : " بلی یکی دیگر، من برای او ناراحت نیستم " . خبر مجله تایم البته و به سرعت در روزنامه ها ی صهیونیستی ید عورت آحارونوت ، جروز الم بست و ها آرتص نیز انعکاس یافت.

به نوشته تایم به نقل از منابع اطلاعاتی غربی، ترور اخیر بر اساس الگوئی انجام شده که طی دو سال گذشته توسط سازمان موساد به کار گرفته می‌شد.

 روزنامه فیگارو چاپ پاریس طی گزارشی با اشاره به ترور دانشمندان هسته ای ایران به یارگیری موساد از میان کرد های معارض در خاک عراق اشاره دارد.

 همچنین ریچاد سیلور استین وبلاگ نویس آمریکائی نیز  به نقل از یک مقام دولتی عراق از همکاری منافقین و موساد در ترور های اخیر پرده بر می دارد .

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی اخیرا گفته است: ما از دیدن حرکت رو به جلو ایرانی ها  در برنامه هسته ای خوشحال نیستیم ، پس از هر گونه ایجاد تاخیر استقبال می شود .

همچنین یک روزنامه سو ئیسی با اشاره به اظهار خو شحالی میر داگان رئیس سابق موساد از این رویداد ها (ترورها) می نویسد : وی بر این باور است که این اعمال (ترورها ) حداقل می تواند تاخیر در مقاصد هسته ای تهران بوجود آورد.
 روزنامه گارد ین نیز طی مقاله ای با ذکر سلسه اقداماتی همچون حمله ویروس استاکس نت ،

حضور هواپیماهای بدون سرنشین جاسوسی امریکا در خاک ایران و بویژه  عملیات ترور دانشمندان جوان هسته ای کشور مان به جنگ پنهان آمریکا – اسرائیل و انگلیس علیه ایران اشاره و به نقل از یکی  ازفرماندهان نظامی اسرائیل می گوید:ایران باید در سال 2012 انتظار وقایعی غیر معمول تر را داشته باشد .

 گاردین همچنین با اشاره به تجمع اعتراض آمیز دانشجویان در نوامبر گذشته مقابل سفارت انگلیس در تهران می افزاید: ایران حق دارد به انگلیس مظنون  باشد،  سرجان ساورز رئیس سازمان اطلاعات جاسوسی انگلیس Mi6 از حملات مخفی علیه ایران حمایت کرده است چرا که وی در سال 2010 طی یک سخنرانی گفته است ما به عملیات های جاسوسی برای مشکل کردن تولید هسته ای در کشور هائی نظیر ایران نیاز داریم ....

 مجموعه سخنان مقامات اسرائیلی، آمریکایی و انگلیسی و انجام سلسله ترورهای دانشمندان هسته ای ایران در کنار سایر اقدامات خصمانه و تحریم های بی سابقه حاکی از تشدید اقدامات خصمانه این کشورها در قالب یک جنگ پنهان علیه ایران است جنگی که به گفته مقاله نویس روزنامه گاردین از سوی حامیان عملیات پنهان در ایران به عنوان جایگزینی برای بمباران هوائی یا جنگ تمام عیار و با توجیه  جلوگیری از رویاروئی علنی با حامیان ایران نظیر روسیه وچین از آن یاد می شود.

گاردین با اشاره به مغایرت ترور دانشمندان ایرانی واقدامات پنهان علیه ایران با قوانین بین المللی تاکید می کند اگر جنگ پنهان با ایران متوقف نشود از کنترل خارج خواهد شد .

 اکنون سوال اینجاست که جنگ پنهان را چگونه باید پاسخ داد و راه دفاع در برابر این اقدامات چیست؟
برای مقابله با تهدیدهای صریح دشمنان پیشرفت ایران چه باید کرد؟.... آنجاکه یک مقام نظامی اسرائیلی به صراحت سخن از انتظار وقایع غیرمعمول تر سال 2012 در ایران می گوید. 

آیا شکایت بردن به آژانس بین المللی انرژی اتمی و اقدامات دیپلماتیک از این دست در سازمان ملل کفایت می کند؟ آیا دلخوش کردن به محکومیت صوری وتکذیب ظاهری  دست داشتن دراین ترورها توسط مقامات امریکایی – انگلیسی کافی است؟

 آیا عملیات ترور شهید احمدی روشن آخرین حلقه از این اقدامات است یا باز هم باید نظاره گر شهادت  دانشمندان هسته ای کشورمان باشیم؟....پاسخ روشن است اقدامات دیپلماتیک هرچند ضروری ولازم است اما کافی نیست و تجربه عینی عملکرد دولت امریکا و رژیم صهیونیستی درسطح روابط بین الملل و بویژه در خصوص ایران حاکی از عدم رعایت قواعد و قوانین بین  المللی و بی اعتنایی به معاهدات حقوقی ودیپلماتیک است .

 افکار عمومی مردم ایران از تداوم این اقدامات کور به شدت جریحه دار شده و توقع اقدامات بازدارنده و البته قاطع را از دولت و مجلس دارند، لذا انتظار مردم  از دولت و مجلس در راستای منافع کشور و امنیت ملی آن است که این پیام روشن و صریح داده  شود که صهیونیست ها و آمریکایی ها باید بی هیچ تردیدی یقین کنند که این ترورها برای آنها پرهزینه و خطرناک است و اگر آن را متوقف نکنند لاجرم باید تاوان سنگینی بدهند..

فرزین سلطانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها