وزیر نفت، وضعیت بازار جهانی نفت را متعادل ارزیابی و تصریح کرد: بر اساس گزارش های دریافتی، اعضای اوپک سقف تولید 30 میلیون بشکه نفت در روز را رعایت می کنند.
کد خبر: ۴۵۲۰۷۵

  به گزارش شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی، 'رستم قاسمی' تصریح کرد: در نشست 160 سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) با در نظر گرفتن افزایش تولید آتی لیبی و عراق، تولید نفت این سازمان با اجماع کامل در سقف 30 میلیون بشکه در روز تثبیت شد که برخی آن را افزایش تولید تصور می کردند.

وی گفت: این در حالی است که محدود کردن تولید به 30 میلیون بشکه در روز به معنای کاهش تولید و افزایش نیافتن آن بود.

وی افزود: بر اساس گزارش دبیر کل اوپک تا پیش از برگزاری اجلاس اخیر، تولید روزانه 30 میلیون و 400 هزار بشکه نیز گزارش شده بود و این رقم بدون در نظر گرفتن افزایش تولید نفت کشورهای لیبی و عراق بود.

قاسمی در باره پایبندی کشورهای عضو اوپک به نگه داشتن سقف تولید گفت: بر اساس آنچه به طور رسمی توافق شده اعضای اوپک باید سقف مورد نظر (30 میلیون بشکه در روز) را حفظ کنند، و بر اساس گزارش هایی که داریم، این سقف رعایت می شود.

وی افزود: بازار نفت تا روز برگزاری اجلاس اخیر اوپک، بازار متعادلی بود و هم اکنون نیز پس از نشست اوپک این بازار در وضعیت تعادل قرار دارد و اکنون میان قیمت و عرضه نفت در بازارهای جهانی تعادل منطقی وجود دارد.

یکصد و شصتمین نشست وزیران نفت اوپک 15 دسامبر برابر با 23 آذر ماه گذشته در وین، پایتخت اتریش، برگزار شد و در این اجلاس اعضای اوپک با اجماع سقف تولید 30 میلیون بشکه در روز را تصویب کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها