معاون صدا رسانه ملی در دیدار با ستاد اجرایی و شورای راهبردی فیلم ۱۰۰ گفت: رسانه ملی بهترین وسیله برای ترویج آموزه‌های اخلاقی در جامعه است.
کد خبر: ۴۵۱۹۷۵

به گزارش روابط عمومی هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100، محمد حسین صوفی،معاون سازمان صدا و سیما در امور صدا در دیدار ستاد اجرایی و شورای راهبردی جشنواره فیلم 100 با اعلام این مطلب گفت: رادیو به عنوان رسانه‌ای قوی و قدیمی، پخش آثار جشنواره را در برنامه‌های آینده خود قرار می‌دهد.

معاون صدا در این دیدار گفت: امروزه رسانه‌ها بخش جدایی‌ناپذیر از زندگی انسان هستند و به تعبیری جامعه‌پذیری انسان‌ها بستگی به رسانه‌ها دارد و شاید بتوان گفت رسانه‌ها به جای ما فکر می‌کنند و یا زمینه فکر کردن ما را فراهم می‌کنند که بخش مهمی از این روند به خاطر رشد سریع فن‌آوری است و در واقع زمانی که اولین رسانه تولید شد کسی تصور نمی‌کرد به این سرعت این توسعه ایجاد شود و همه امور را تحت تاثیر قرار دهد.

صوفی با بیان اینکه اخلاق‌گرایی در رسانه از جمله توفیقات ما در عرصه جنگ رسانه‌ای است بیان داشت: امروز ما وارد جنگ رسانه‌ای شدیم و اگر در این جنگ با برنامه عمل نکنیم حتماً توفیقی در کار ما وجود نخواهد داشت، از آنجا که بخشی از این جنگ به هنجارها و ارزش‌ها بر می‌گردد، که ما آن را به اخلاق ترجمه و تفسیر می‌کنیم، باید نوعی توسعه در مقابله از سوی ما صورت گیرد تا در نهایت با ترویج اخلاق و اخلاق گرایی در این عرصه به توفیقاتی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به شعار «سینمای اخلاق» که برگرفته از فرموده پیامبر اکرم (ص) است: «همانا مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را کامل کنم»، گفت: این شعار بدین معنی است که کسانی که افتخار پیروی از پیامبر اعظم را دارند و مطیع اوامر او و مبلغ ارزش‌های اخلاقی هستند، بایستی به دنبال ترویج اخلاق ،هنجارها و ارزش‌های او باشند.

وی افزود: یکی از بهترین بسترها برای ترویج اخلاق، رسانه است، علی الخصوص رسانه تصویری و رادیو نیز به عنوان رسانه‌ای قوی و قدیمی، جایگاه مناسبی در این عرصه دارد.

صوفی خاطر نشان کرد: رادیو توانسته است علی‌رغم هجوم و حضور دیگر رسانه‌ها، به تولید و انتشار پیام بپردازد و حتی شاهد آن هستیم که رسانه‌های دیگر را نیز به خدمت گرفته است. همچنین در چند سال اخیر سعی کردیم در انجام فعالیت‌های رادیویی از فضای درونی خارج شده و به فعالیت‌های بیرونی بپردازیم و با تعامل با دیگر رسانه‌ها اعم از مکتوب،سایت و غیره، به معرفی رادیو و جذب مخاطبان جدید بپردازیم.

معاون صدا در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم ایجاد بخش رادیو در جشنواره فیلم 100 به معرفی رادیو به مخاطبان جدید بیانجامد و همچنین مشارکت و حضور دیگر جشنواره‌ها در این رسانه فراهم شود. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها