معاون رئیس جمهور خبر داد:

رونمایی از 6 داروی جدید تولید داخل

سلطانخواه تصریح کرد: در فرایندی که از سال 88 در قالب طرح کلان ملی تولید داروهای وارداتی صورت گرفته از 15 قلم دارویی که در مرحله اول قراردادشان منعقد شده است 6 قلم دارو آماده رونمایی است که انشاالله در هفته جاری صورت خواهد پذیرفت.
کد خبر: ۴۵۱۹۷۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در هفته جاری از 6 قلم دارو که عموما برای بیماری های صعب العلاج و سرطانی مورد استفاده قرار می گیرند رونمایی می شود.

وی تصریح کرد: این داروها که توسط محققان و متخصصان در داخل کشور تولید شده و هم اینک در فرایند سیستم درمان کشور مورد استفاده قرار گرفته اند دارای ارزبری بالایی بودند که سالانه موجب خروج ارز زیادی از کشور می شدند.

وی خاطر نشان کرد: سال 1388، با توجه به نیاز کشور مبنی بر تولید داروهای با ارزبری بالا، تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت منعقد شد تا در قالب طرح کلان ملی با اعتباری بالغ بر 150 میلیارد ریال نسبت به تولید این داروها اقدام شود.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: در این خصوص وزارت بهداشت طی فرآخوانی که داشت لیست داروهای مورد نظر را اعلام کرد و محققان، متخصصان و شرکتهای دارو ساز که توانمندی ساخت این داروها را در داخل داشتند در این فرآخوان شرکت کرده و با انعقاد قراردادی با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری کار خود را شروع کردند.

سلطانخواه افزود: معاونت علمی بر اساس قراردادهای منعقد شده حمایتهای مالی را به دو صورت بلاعوض برای تولید دانش فنی و ارائه تسهیلات برای تولید انبوه در اختیار سازندگان دارو قرار داد.

وی اظهار کرد: در فرایندی که از سال 88 در قالب طرح کلان ملی تولید داروهای وارداتی صورت گرفته از 15 قلم دارویی که در مرحله اول قراردادشان منعقد شده است 6 قلم دارو آماده رونمایی است که انشاالله در هفته جاری صورت خواهد پذیرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تاکید کرد: این داروهایی که در داخل کشور تولید شده اند مجوزهای بهره برداری را اخذ کرده و تست های بالینی را پشت سر گذاشته اند و برخی هم مجوزهای تولید انبوه را دارا هستند.

وی تصریح کرد: این طرح کلان ادامه خواهد داشت و وزارت بهداشت هم مدام در حال اضافه کردن داروهای مورد نظر خود می باشد.

سلطانخواه خاطر نشان کرد: همزمان با رونمایی از این داروها، آغاز به کار چند طرح کلان دیگر در حوزه های فناوری IT، انرژی های نو و صنعت ریلی کلید می خورد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها