ناحیه کمر از عضلات ریز و درشت مختلفی تشکیل شده ‌است که در درازمدت و در نتیجه موقعیت نامناسب بدن و شغل‌های پشت میز‌نشینی دچار خستگی و ضعف می‌شوند. انجام فعالیت‌هایی که باعث ایجاد کشش در این عضلات می‌شود باعث زدودن خستگی کمر می‌شود و در عین حال از دردهای این ناحیه پیشگیری می‌کند.
کد خبر: ۴۵۱۹۲۱

حرکت اول: روی صندلی بنشینید و کف پاهایتان را روی زمین قرار دهید. اندکی از ناحیه کمر به سمت جلو خم شوید. پاهایتان را از هم دور کنید تا بیشتر از عرض شانه‌ها از هم فاصله بگیرند و با دست‌هایتان پشت ساق پاها را بگیرید. سپس به آرامی به جلو خم شوید و در همین حین دست‌هایتان را پشت ساق پا تا پشت مچ پاها پایین بیاورید. برای افزایش کشش در ماهیچه‌های کمر بهتر است بدن خود را تا جایی که می‌توانید به سمت جلو خم کنید.

حرکت دوم: رو به سمت دیوار بایستید. دست‌ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و در مقابل خود و حدود نیم‌متر بالاتر از سرتان روی دیوار قرار دهید. حالا به آهستگی بدن خود را به سمت عقب حرکت دهید تا جایی که دست‌های شما تقریبا موازی با زمین قرار گیرند، سپس سر و سینه خود را به سمت جلو خم کنید و 5 ثانیه در همین حالت بمانید. این حرکت را 10 بار تکرار کنید.

حرکت سوم: زانوهای خود را خم کنید و با دست‌ها یک میله افقی، نرده یا دستگیره در را بگیرید. بدن خود را طوری قرار دهید که کمرتان صاف و تقریبا موازی زمین قرار گیرد. حالا همراه با یک بازدم، بدن خود را به سمت عقب بکشید تا جایی که کشش را در ماهیچه‌های کمرتان احساس کنید. این حرکت را نیز 10 بار تکرار کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها