مستند سیمای پرشکوه زاگرس در ‌١٠ قسمت ‌٣٠ دقیقه‌ای به کارگردانی محمد مرادی جاوید و تهیه‌کنندگی محسن توکل‌فرد به سفارش صدا و سیمای مرکز خوزستان با موضوع اجتماعی و فرهنگی قوم بختیاری تولید شد.
کد خبر: ۴۵۱۸۴۶

محسن توکل‌فرد در گفت‌وگویی خاطرنشان کرد: در خوزستان مناطقی وجود دارد که شکوه آن جلوه‌ای خاص از نمایش طبیعت را ارائه می‌کند. از جمله مناطقی همچون زاگرس میانی در خوزستان که از جاذبه‌های بسیار زیبا و دل فریب طبیعت این مرز و بوم است.

وی افزود: در این مستند سعی شده ضمن معرفی مناطق زیبای استان، آیین‌ها و سنت‌های مختلف موجود در آن و روابط اجتماعی بین افراد به تصویر کشیده شود.

وی به رنگ انار، نیلوفران کوهسار، سنگ و سوسن، شور باریک، نغمه های کرکید، چوقا، وارگه های عشق، کُنار، بهون (سیاه چادر بختیاری) کل پتیر (نان پختن) را عناوین این مستند عنوان کرد.


توکل‌فرد با اشاره به اینکه این مستند دو ماه پیش تولید داشته است، گفت: مستند سیمای پرشکوه زاگرس در شش ماه تصویربرداری شده و مراحل تدوین صداگذاری و موسیقی آن نیز به مدت چهار ماه طول کشیده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تمامی قسمت‌های مستند سیمای پرشکوه زاگرس آماده پخش است.


عوامل تولید این مستند عبارتند از:

نویسنده: محمد مرادی جاوید، تدوین گران: میلاد مرتضی پورو محمد مرادی جاوید، نویسنده گفتار متن: عبدالمحمد چینی ساز،تصویربردار: ابراهیم دوانی نژاد،صدابرداران: سید حسین فرحانی وعبدالعباس هویزاوی.

مستند «پول تمیز» ماه آینده کلید می‌خورد

میرکمال میرنصیری از ساخت مستند «پول تمیز» به سفارش شبکه چهارم سیما تا ماه آینده خبر داد.


میرکمال میرنصیری درباره تازه‌ترین فعالیت‌های مستندسازی خود گفت: ‌هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید مستندی به نام «پول تمیز» هستم.

وی در ادامه افزود: «پول تمیز» مستندی در ۷ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای است که به سفارش گروه مستند شبکه چهارم سیما تولید می‌شود.

این مستندساز درباره محوریت «پول تمیز» اظهار داشت: این مستند در مورد ۷ شخصیت خیر است که به میزانی پول آن‌ها دارای برکت و طهارت است که برای کمک به معلولان و ناتوانان جسمی - ذهنی از آن استفاده می‌شود.

میرنصیری در ادامه افزود: ‌هنوز در حال جست‌وجو و فهرست کردن افراد مختلف برای یافتن شخصیت‌های موردنظر خود هستم.

وی در مورد زمان کلید خوردن این مستند گفت: تا ماه ‌آینده مستند «پول تمیز» را کلید می‌زنم.

میرنصیری درباره انگیزه ساخت مستندی با مضمون خیرانی که به معلولان کمک می‌کنند، گفت: با توجه به پیشینه‌ای که بنده در ساخت مستندهایی درباره معلولان داشتم، فکر کردم چرا نباید درباره کسانی که با پول با‌برکت خود به این معلولان کمک می‌کنند، مستند بسازم و با همین تصور، به سراغ ساخت مستند «پول تمیز» رفتم.

میرنصیری در این مستند کارگردانی، تهیه‌کنندگی و مجری طرح را خود به عهده دارد و مجید قربانی‌فر فیلمبردار و تدوینگر آن بهروز خبازی‌پور است.

شبکه چهار سیما در نظر دارد مستند «پول تمیز» را ماه رمضان سال آینده پخش کند.

رصافی مستند «روبان قرمز» را می‌سازد

آزیتا رصافی از ساخت مستند «روبان قرمز» با محوریت بیماری ایدز در شبکه اول سیما خبر داد.

«آزیتا رصافی»  درباره تازه‌ترین فعالیت‌های مستند‌سازی خود گفت: مستند «روبان قرمز» سرانجام پس از فراز و فرودهای مختلف، به سفارش گروه مستند شبکه اول سیما هم‌اکنون در مرحله پیش‌تولید است و قصد داریم تا پایان سال ساخت آن را به پایان برسانیم.

وی ادامه داد: این مستند فیلمی سوژه‌محور با موضوعیت بیماری ایدز است و قرار است علاوه بر بررسی مشکلات و مصائب، بیماران مبتلا به ایدز را از زوایای گوناگون، با روایت تبعیض‌ها و نابرابری‌های اجتماعی این دسته از افراد جامعه به تصویر بکشد و حقوقی که از آن برخوردارند را به آن‌ها بازگرداند؛ به گونه‌ای که از انگ‌های اجتماعی مصون باشند.

رصافی در مورد عوامل تولید این مستند گفت: فیلمنامه این مستند توسط محمود پازوکی نگارش شده و بنده تهیه‌کنندگی و کارگردانی آن را به عهده دارم.

همچنین رامین دانیالی و هادی ساعد محکم به ترتیب تصویربرداری و صدابرداری این مجموعه عهده‌دارند و مجری طرح آن نیز کارگاه فیلمنامه‌نویسی و ایده‌پردازی ترمه است و در چهار قسمت 30 دقیقه‌ای تولید خواهد شد.

«روبان قرمز» پیش از قرار بود اول دی‌ماه سال جاری به کارگردانی بیژن شکرریز کلید بخورد.

«روزگار ما» در قشم مستند تلویزیونی شد

کارگردان مستند «روزگار ما» از آغاز ضبط این فیلم در جزیره‌ قشم و پخش آن از شبکه سه سیما در اردیبهشت ماه سال 91 خبر داد.

محمد مختارزاده گفت: فیلم مستند «روزگار ما» به معرفى تاریخ و تمدن قشم، فعالیت‌هاى صیادى، صنعت لنج‌سازى، معرفى طبیعت زیبا و کار و اشتغال مردم این جزیره مى‌پردازد.

وى افزود: هر بخش از فیلم مستند «روزگار ما» نگاهى ویژه به یکى از مسایل مطرح شده دارد که معرفى تاریخ و تمدن و زندگى بومیان جزیره قشم از آن جمله است.

این مستندساز همچنین با اشاره به ویژگى‌هاى آثار طبیعى جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس گفت: هر یک از آثار طبیعى موجود در این جزیره از شگفتى‌هاى منحصر بفردى برخوردار است که معرفى آن از طریق فیلم مستند بسیار ارزشمند است.

وى یکى از امتیازات ویژه این فیلم مستند را معرفى تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه که در جزیره قشم واقع است دانست و اظهار کرد: این فیلم مستند منجر به آشنایى بیش از پیش مردم ایران زمین با عجایب جزیره قشم و سفر بیشتر مردم براى لذت بردن از زیبایى‌هاى عالم خلقت در این منطقه می‌شود.

مختارزاده گفت: در این فیلم مستند فعالیت‌هاى هنرى احمد بازماندگان قشمى در زمینه معرفى طبیعت قشم نیز به تصویر کشیده مى شود.

ضبط این فیلم مستند که از هفته گذشته در نقاط مختلف جزیره قشم آغاز شده، به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت و پس از مراحل تدوین، اردیبهشت ماه سال 91 از طریق شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

تصویربرداری مستند«ساعت‌ساز»

تصویربرداری مستند «ساعت‌ساز» به کارگردانی ارد زند برای شبکه یک در کاخ گلستان تهران آغاز شد.

ارد زند، کارگردان مستند ساعت ساز در این باره به مهر گفت: این مستند که تصویربرداری‌اش آغاز شده در یک قسمت 30 دقیقه‌ای به بهانه تعمیر و راه‌اندازی دوباره ساعت شمس‌العماره کاخ گلستان ساخته می‌شود و به احتمال زیاد در نوروز سال آینده روی آنتن می‌رود.

وی افزود: در مستند ساعت ساز به صورت موازی به سه بخش ساخت، تاریخچه و اتفاقات مهم کاخ گلستان در 150 سال اخیر می‌پردازیم.

همچنین تاریخچه ساخت، نصب و کارکرد ساعت شمس‌العماره بررسی می‌شود و همزمان با این تصاویر، آقای ساعت چی را می‌بینیم که در حال تعمیر ساعت معروف شمس‌العماره برای راه‌اندازی دوباره آن است.
(ایسنا - مهر - فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها