معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با اعلام اینکه در حال حاضر 135سد در دست ساخت و همین میزان نیز در دست مطالعه است، از دستور رئیس جمهور برای تکمبل تمام سدسازی ها تا پایان برنامه پنجم توسعه خبر داد.
کد خبر: ۴۵۱۸۴۳

محمدرضا عطارزاده با اعلام اینکه از جمله اقدامات وزارت نیرو ذخیره سازی آب در زمان بارش است، گفت: در این رابطه از سالهای قبل تاکنون اقدامات وسیعی انجام شده است.

معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا با بیان اینکه در سالجاری بالاترین ظرفیت در ذخیره سازی و ساخت مخازن سد به میزان 12 میلیارد متر مکعب یا به بهره برداری رسیده و یا آبگیری شده است، اظهار داشت: بهره گیری از نزولات آسمانی و بارشها، اقدامی است که مورد توجه قرار دارد.

عطارزاده با تاکید بر اینکه از 12 میلیارد مترمکعب مخازن ایجاد شده بخشی تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: امسال به عنوان سال خودکفایی ساخت و بهره برداری از سدها محسوب می شود.

این مقام مسئول در وزارت نیرو افزود: اقدامات که تاکنون در زمینه سد سازی ها و ذخیره آب انجام شده، باعث کاهش فشار در خشکسالی ها شده است، ضمن اینکه تلاشهای زیادی شده که این حوزه به وضعیت تکمیلی بهره برداری از ذخایر در زمان بارشها برسد.

وی خاطر نشان کرد: در هر حال تاکنون حدود 135 سد در حال ساخت داریم و همین حدود نیز در دست مطالعه داریم، این پروژه ها با هدف ذخیره سازی و استحصال بارشها دنبال می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها