فرهاد دانشجو با کسب 5 رای از 9 رای هیات امنا به ریاست 29 ساله جاسبی پایان داد

جاسبی سرانجام رفت

سرانجام پس از ماه‌ها کشمکش بر سر ماندن یا رفتن عبدالله جاسبی، او با رای هیات امنای دانشگاه آزاد از صندلی ریاست برخاست تا فرهاد دانشجو، برادر وزیر علوم از امروز برآن تکیه بزند. دانشجویی که خیلی‌ها، جانشینی او را پیش‌بینی می‌کردند، اما او تا دیروز از اعلام نامزدی خود خودداری کرد تا سرانجام با احساس تکلیف وارد میدان رقابت شد.
کد خبر: ۴۵۱۷۰۹

دومین جلسه هیات امنای دانشگاه آزاد دیروز برای تعیین رئیس جدید این دانشگاه از ساعت 10‌/‌16 با حضور هر 10 عضو جدید هیات امنای این دانشگاه در دفتر این هیات و با حضور محمدرضا مخبر دزفولی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و به عنوان ناظر شورا در جلسه تشکیل شد.

در این جلسه که نزدیک به 3 ساعت طول کشید، فرهاد دانشجو با ۵ رأی موافق به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد برای معرفی به شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شد.

در این جلسه آیت‌الله اکبر هاشمی‌رفسنجانی، حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، حمید میرزاده به عنوان نمایندگان هیات مؤسس دانشگاه آزاد و حجت‌الاسلام محمد محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مرضیه وحیددستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان اعضای حقوقی این هیات و فرهاد دانشجو، بهمن یزدی‌صمدی و فریدون عزیزی به عنوان 3 هیات علمی عضو در هیات امنای دانشگاه آزاد و نیز عبدالله جعفر علی جاسبی به عنوان رئیس سابق دانشگاه آزاد و دبیر‌هیات امنا حضور داشتند.

در جلسه دیروز چه گذشت؟

در نخستین دقایق جلسه دیروز هیات امنای دانشگاه آزاد که گفته می‌شود برخی معاونان جاسبی نیز حضور داشتند و حتی برای تصدی ریاست این دانشگاه اعلام آمادگی کرده بودند، جمعی از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد فرهاد دانشجو را به عنوان گزینه جایگزینی جاسبی مطرح کردند که پس از رای‌گیری 5 نفر به ریاست وی رای مثبت دادند.

گفته می‌شود که براساس آیین‌نامه دانشگاه آزاد کاندیداهای ریاست دانشگاه باید با حضور در جلسه هیات امنا به معرفی برنامه‌های خود بپردازند و بر همین اساس دیشب همه کاندیداهای معرفی شده در محل هیات امنا حضور پیدا کردند.

پس از این رای‌گیری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، که از 3 هفته قبل یعنی آخرین جلسه هیات امنا در آخرین شب پاییز به عنوان رئیس هیات امنای این دانشگاه انتخاب شد، با همین دلیل، مخالفت خود را با رای‌گیری و انتخاب دانشجو اعلام کرد و گفت که باید سایر گزینه‌ها هم مطرح و برنامه‌های خود را ارائه دهند که این سخن هاشمی رفسنجانی با مخالفت جمعی از اهیات امنا روبه‌رو شد و همین مسائل منجر به متشنج شدن جو جلسه شد.

پس از این واقعه جمعی از اعضا با خروج از جلسه، اعتراض خود را اعلام کردند که با میانجیگری تعداد دیگری از اعضای هیات امنا، تشکیل جلسه به بعد از اذان مغرب دیشب موکول شد. بعد از اقامه نماز، جلسه هیات امنا ادامه یافت.

اما با گذشت حدود یک ساعت و نیم از ادامه جلسه، سرانجام زور طرفداران فرهاد دانشجو که رسانه‌ها آنان را جناح دولتی نام گذاشته‌اند، بر زور مدافعان جاسبی که همان هیات موسس و معاونان دانشگاه آزاد بودند، چربید و فرهاد دانشجو پس از گذشت 29 سال سکان دانشگاه آزاد را به دست گرفت.

فرهاد دانشجو که پیش از این ریاست دانشگاه تربیت مدرس، چهارمین دانشگاه ایران را در کارنامه داشت از مدتی قبل با این دلیل که قصد رسیدگی به خانواده و والدینش را دارد از این سمت کناره گرفت، اما از همان زمان مساله جانشینی او در دانشگاه آزاد مطرح بود که همواره با مخالفت دانشجو روبه‌رو می‌شد.

حتی در 2 روز گذشته که محمود احمدی‌نژاد نیز از کاندیداتوری او حمایت کرد، او همچنان از پذیرش سمت طفره رفت تا این که تنها چند دقیقه مانده به شروع جلسه دیروز، او با آوردن این دلیل که ریاست دانشگاه آزاد را برای خود تکلیف شرعی می‌داند، به میدان رقابت وارد شد و سرانجام بر کرسی ریاست تکیه زد. به نظر می‌رسد او از امروز باید به دنبال طرح و برنامه جدیدی برای اداره فراگیرترین دانشگاه کشور باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها