برخی مشاغل نسبت به سایر شغل‌ها از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و احتمال این‌که صاحبان این اصناف در تله تبهکاران گرفتار شوند زیاد است. یکی از این شغل‌ها، طلافروشی است. سرقت از زرگری‌ها، بدل‌اندازی، کلاهبرداری، جعل و... از جمله جرایمی است که شاغلان در این صنف را تهدید می‌کند. به همین خاطر است که جواهرفروشان باید هنگام کار محتاط‌تر باشند و هوشیاری‌شان را از دست ندهند. این بار دقت و زیرکی یک زرگر سبب شد 2 مرد که از مدت‌ها قبل اقدام به فروش طلاجات بدلی به جای اصل می‌کردند به دام بیفتند.
کد خبر: ۴۵۱۶۵۳

مرد زرگر ماجرا را این‌طور توضیح می‌دهد: 2 جوان وارد مغازه‌ام شدند و با نشان دادن یک رشته زنجیر و فاکتور خرید گفتند می‌خواهند آن را بفروشند. در نگاه اول تقلبی بودن زنجیر قابل تشخیص نبود اما من طبق عادت همیشگی، زنجیر طلا را امتحان کردم و متوجه شدم تعداد زیادی از بندهای آن از جنس طلا نیست اما آن دو جوان اصرار داشتند زنجیر را از یک طلافروشی خریده‌اند.

صاحب مغازه که تا این مرحله توانسته بود دست 2 متهم را رو کند از این به بعد هم احتیاط را فراموش نکرد و تدبیری ریخت تا بتواند مانع فرار آنها شود. او توضیح می‌دهد: من به موضوع مشکوک شده بودم برای همین بدون جلب توجه موضوع را آرام به همکارم گفتم و او نیز از مغازه بیرون رفت تا از کسبه محل کمک بخواهد و با پلیس تماس بگیرد. بعد از آن با کمک کسبه آنها را دستگیر کردیم و به ماموران کلانتری تحویل دادیم.

2 متهمی که با هوشیاری این مغازه‌دار بازداشت شده‌اند از مجرمان حرفه‌ای هستند که از مدت‌ها قبل طلاهای بدلی و فاکتورهای جعلی را از یکی از دوستان خود تحویل می‌گرفتند و به طلافروشی‌ها می‌فروختند. نکته عجیب در این پرونده آن است که متهمان توانسته‌اند از ده‌ها طلافروش به این شیوه کلاهبرداری کنند و هیچ‌یک از آنها هنگام خرید زنجیر و گردنبند آن را آزمایش نمی‌کردند. متهمان این پرونده فعلا در بازداشت به سر می‌برند و تحقیقات برای افشای جرایم آنها ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها