مظلومی: برای بیشتر کردن فاصله خود با دیگر تیم‌ها، باید داماش را شکست دهیم

دغدغه امروز استقلال؛ بازی روی چمن مصنوعی

چالش جدید صدرنشین لیگ برتر بازی روی چمن مصنوعی است. استقلالی‌ها که نیم فصل دوم را با یک تساوی خانگی مقابل سپاهان آغاز کردند، از ساعت 15 امروز در دومین بازی خود در دور برگشت به مصاف داماش گیلان می‌روند.
کد خبر: ۴۵۱۴۵۸

این بازی تا 2 روز پیش قرار بود در ورزشگاه سردار جنگل رشت برگزار شود، اما یکشنبه شب اعلام شد ورزشگاه عضدی میزبان است. تغییر ورزشگاه محل بازی البته نکته چندان تازه‌ای نیست، اما از آنجا که چمن ورزشگاه سردار جنگل طبیعی است و چمن ورزشگاه عضدی مصنوعی، این موضوع می‌تواند در کیفیت بازی استقلالی‌ها تاثیرگذار باشد. پرویز مظلومی هرچند می‌گوید به این تصمیم احترام خواهد گذاشت، اما از تغییر ورزشگاه چندان راضی نیست: «اگر زودتر به ما می‌گفتند که این بازی در چمن مصنوعی است، برنامه‌ای تدارک می‌دیدیم، اما در شرایطی که مکان برگزاری بازی را ورزشگاه سردار جنگل معرفی کرده بودند، یکشنبه شب اعلام کردند که به خاطر مخالفت شورای تامین امنیت استان محل بازی تغییر کرده است!»

حالا صدرنشین باید در زمینی که به آن عادت ندارد بازی کند و این می‌تواند اصلی‌ترین دغدغه پرویز مظلومی باشد. سرمربی آبی‌ها غیر از این موضوع، شرایط تیمش را در قیاس با هفته گذشته که با سپاهان بازی کردند بهتر می‌داند: «داماش تیم خوبی است و با توجه به تغییراتی که در این تیم ایجاد شده، باید منتظر تیم جدیدی باشیم. ما می‌خواهیم فاصله‌مان را با سایر تیم‌ها حفظ و حتی بیشتر هم کنیم، بنابراین باید در این بازی پیروز شویم. خوشبختانه نسبت به بازی با سپاهان تیم کامل‌تری را در اختیار داریم و به غیر از آرش برهانی که 3 اخطاره است و آندو تیموریان که در حال فیزیوتراپی است، سایر بازیکنان را در اختیار داریم.»

برای بازی امروز حتی ساموئل دفاع ترینیدادوتوباگویی استقلال هم که گفته می‌شود بازیکن خوبی است به شرایط مطلوب آمادگی رسیده و طبق گفته مظلومی اگر لازم باشد در ترکیب قرار خواهد گرفت. با این شرایط باید دید آیا استقلال می‌تواند به خواسته‌اش که کسب هر 3 امتیاز بازی با تیم بحران‌زده داماش گیلان است، برسد؟ تیم گیلانی هر چند با 23 امتیاز جایی در نیمه بالایی جدول برای خودش دست و پا کرده، اما بشدت درگیر مشکلات مالی است، به طوری که این معضل روی نتایج آنها هم سایه افکنده است. 2 باخت و 2 تساوی در 5 بازی اخیر، در کنار از دست دادن ابراهیم قاسم‌پور و مهدی مهدوی‌کیا، باعث شده تا حضور مهدی تارتار به عنوان سرمربی جدید، حداقل در بازی نخست این تیم که با شکست 2 بر صفر مقابل صنعت نفت همراه بود، کمرنگ جلوه کند.

با این حال تارتار در آستانه این بازی به انگیزه بالای شاگردانش برای متوقف کردن استقلال، دلخوش است: «مطمئنا بازی برابر یکی از بهترین تیم‌های حال حاضر ایران بسیار سخت است، اما بازیکنان ما از انگیزه زیادی برای پیروزی بر حریف برخوردارند.»

تارتار با دفاع از عملکرد تیمش در بازی هفته گذشته ادامه داد: «ما در مقابل صنعت نفت مستحق باخت نبودیم، اما تصمیم داور در اعلام ضربه پنالتی تمرکز ما را به هم ریخت. با این حال ما تمام تلاش خود را می‌کنیم که در اولین بازی خانگی دور برگشت، با شکست استقلال دل هوادارانمان را به دست بیاوریم. من مطمئن هستم که با کسب 3 امتیاز این بازی وضعیت بهتری پیدا خواهیم کرد.»

امروز 4 بازی دیگر هم برگزار می‌شود که از جمله حساس‌ترین آنها می‌توان به بازی مس و نفت تهران در کرمان و تراکتورسازی و ذوب‌آهن در تبریز اشاره کرد. نفت تهران که با 33 امتیاز جدی‌ترین تعقیب‌کننده استقلال به شمار می‌رود در شرایطی باید برای کسب 3 امتیاز به مصاف تیم بلاژوویچ برود که مسی‌ها در 5 بازی خانگی آخرشان طعم شکست را نچشیده‌اند.

تراکتورسازی هم که با 30 امتیاز یکی از تیم‌های بالانشین جدول است برای جلب رضایت هوادارانش به چیزی جز پیروزی بر ذوب‌آهن فکر نمی‌کند. تیم قلعه نویی 3 بازی آخرش را با تساوی سپری کرده و این انتظارات را برای پیروزی تراکتورسازی در دیدار خانگی امروز دوچندان می‌کند.

برنامه هفته نوزدهم

سه‌شنبه 20/10/90

داماش ـ استقلال، ساعت 15، ورزشگاه عضدی رشت، داور: علیرضا فغانی

راه‌آهن ـ ملوان، ساعت 15،ورزشگاه اکباتان تهران، داور: احمد صالحی

فجر سپاسی ـ نفت آبادان، ساعت 14، ورزشگاه حافظیه شیراز، داور: سعید بخشی‌زاده

مس کرمان ـ نفت تهران، ساعت 15، ورزشگاه باهنر کرمان، داور: سعید مظفری‌زاده

تراکتورسازی ـ ذوب‌آهن، ساعت 15، ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، داور: محسن ترکی

چهارشنبه 21/10/90

پرسپولیس ـ شاهین، ساعت 40/16، ورزشگاه آزادی تهران، داور: یدالله جهانبازی

فولاد ـ مس سرچشمه، ساعت 15، ورزشگاه تختی اهواز، داور: مهدی سیدعلی

سپاهان ـ صبا،ساعت 15، ورزشگاه فولادشهر اصفهان، داور: محمدرضا اکبریان

سایپا ـ شهرداری تبریز، ساعت 14، ورزشگاه انقلاب کرج، داور: قاسم واحدی

رضا پورعالی/ گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها