مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از پروژه گازرسانی به 50 روستای استان بیش از 10 هزار و 500 خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۴۵۱۴۵۱

به گزارش مهر، فیروز خدایی در جلسه ستاد توسعه گازرسانی به روستاها افزود: افتتاح طرح‌های گازرسانی به این روستاها در قالب بهره‌برداری از 60 پروژه شرکت گاز در ایام مبارک دهه فجر محقق خواهد شد.

وی با بیان این که هم‌اکنون از مجموع بیش از 1700 روستا، 265 روستا در استان اردبیل از گاز طبیعی برخوردار هستند، یادآور شد: گازرسانی به 165 روستای دیگر نیز در دست اجراست.

به گفته مدیرعامل شرکت گاز استان با اتمام گازرسانی به این روستاها میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی استان از 17 درصد فعلی به 58 درصد افزایش خواهد یافت.

وی با اشاره به پروژه‌های افتتاحی این شرکت در ایام دهه فجر امسال یادآور شد: این پروژه‌ها شامل گازرسانی به 50 روستا، 4 طرح مسکن مهر شهری، 5 شهرک صنعتی در شهرستان‌ها، خط تغذیه و یک مورد بهره‌برداری از ساختمان اداری است.

خدایی اضافه کرد: برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها بیش از 350 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی از نوع شبکه‌های فولادی و پلی اتیلن اجرا شده است.

خدایی اعتبار هزینه شده برای تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های شرکت گاز استان در دهه فجر را بالغ بر 160 میلیارد ریال عنوان کرد.

به گفته مسوولان شرکت گاز استان اردبیل، عملیات گازرسانی به این منطقه از سال 1371 آغاز شده و در 19 سال گذشته 4200 کیلومتر شبکه انتقال و توزیع گاز در این استان اجرا شده است.

استان اردبیل به عنوان یکی از مناطق سردسیر کشور یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد و دمای هوای آن در فصول سرد سال به 25 تا 35 درجه زیر صفر نیز می‌رسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها