تا کنون 24 نفر از مالباختگان که به فرد شیاد اعتماد کرده اند با حضور در دادسرا علیه او شکایت کردند

کلاهبرداری 500 میلیون تومانی به بهانه فروش خودرو

صاحب نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروسازی که به بهانه تحویل دادن خودروی پژو 207 از مردم 500 میلیون تومان کلاهبرداری کرده بود، در تهران دستگیر شد.
کد خبر: ۴۵۱۳۹۳

به گزارش «جام‌جم»، رسیدگی به این پرونده اوایل دی ماه با شکایت فردی علیه یک کلاهبردار در دستور کار ماموران اداره آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران قرار گرفت. شاکی به پلیس گفت: چندی پیش برای خرید یک دستگاه پژو 207 از یکی از نمایندگی‌های یک شرکت خودروسازی در تهران، مدارک مورد نیاز و 17 میلیون تومان پول پرداخت و ثبت‌نام کردم و قرار شد 45 روز دیگر خودرو را تحویل بگیرم.شاکی افزود: وقتی در زمان مقرر به دفتر شرکت مراجعه کردم، صاحب آنجا ادعا کرد شرکت خودروسازی به‌خاطر مشکلاتی نمی‌تواند خودرو را تحویل دهد و باید یک ماه دیگر هم صبر کنم.

فرار مرد کلاهبردار

شاکی یادآور شد: چند روز پیش وقتی برای چندمین بار به دفتر شرکت رفتم، از مدیر آنجا خبری نبود و افراد دیگری نیز در محل شرکت تجمع کرده بودند و خودروهایشان را می‌خواستند. همانجا متوجه شدم صاحب شرکت کلاهبردار بوده و متواری شده است.

در پی این شکایت و هماهنگی قضایی با بازپرس ابراهیمی بسابی، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه مهرآباد تهران، تحقیقات برای دستگیری مرد شیاد آغاز شد.

شکایت 24 نفر از فروشنده خودرو

در حالی که تحقیق در این رابطه ادامه داشت، 24 نفر دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس شکایت‌های مشابهی ارائه کردند.بررسی پرونده‌ها نشان داد همه شاکیان برای دریافت خودروی پژو 207 از 17 تا 20 میلیون تومان به صاحب شرکت پرداخت کرده‌اند. در مرحله بعدی تحقیقات، در استعلام از شرکت خودروسازی معلوم شد، نام شاکیان به عنوان خریدار ثبت نشده است.

دستگیری متهم در پایتخت

به این ترتیب صاحب نمایندگی شرکت خودروسازی به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب قرار گرفت تا این که روزهای پایانی هفته گذشته مخفیگاه متهم فراری شناسایی و وی دستگیر شد. متهم با انتقال به پلیس آگاهی فرودگاه مهرآباد تهران در بازجویی به 500 میلیون تومان کلاهبرداری از مردم اعتراف کرد.

کلاهبرداری برای پرداخت بدهی

متهم در اظهاراتش به پلیس گفت: مجوز نمایندگی فروش خودرو متعلق به پدرم است، ولی چون خودش به شهرستان رفت، اداره آنجا را به من سپرد.

من هم به خاطر مشکلات مالی و بدهکاری تصمیم گرفتم به بهانه ثبت نام و فروش خودروی پژو 207 به مردم، از آنها کلاهبرداری کنم. وی افزود: از خریداران می‌خواستم پول خود را به طور نقدی بپردازند و 45 روز دیگر برای تحویل خودرو مراجعه کنند. با این ترفند 500 میلیون تومان کلاهبرداری کردم.

بنابراین گزارش، متهم با قرار قانونی روانه زندان شد. تحقیقات تکمیلی از او ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها