شهردار مرزی‌کلا بابل در باره زلزله ساعت 20و 38 دقیقه چهار شنبه شب در این منطقه ،گفت: بررسی های میدانی انجام شده در سطح شهر و مناطق اطراف نشان می دهد که این حادثه خسارتی در بر نداشته است .
کد خبر: ۴۵۱۲۹۲

جواد خانپور در گفت و گو با ایرنا گفت : مردم شهر و روستاهای اطراف از شدت زلزله از خانه های خود بیرون امده اند و به نظر می رسد برخی از آنان از ترس وقوع پس لرزه های احتمالی قصد دارند شب را تا به صبح در خارج از منازل به سر ببرند. .

وی با بیان اینکه هلال احمر منطقه نسبت به اعزام نیروهای امدادی به منطقه اقدام لازم انجام داده است ، اظهار داشت: به نظر می رسد که نیازی به گروه های امدادی اعزامی از دیگر شهرها نباشد .

روابط عمومی هلال احمر مازندران نیز چهارشنبه شب اعلام کرد : هنوز درخواستی برای اعزام نیروهای امدادی به منطقه نشده است.

زمین لرزه ای به بزرگی 8/4درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) چهارشنبه شب مرزی کلا بابل در استان مازندران را لرزاند.

به گزارش مرکز لرزه نگاری کشوری موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه ساعت 20 و 38 دقیقه چهارشنبه رخ داد .

شبکه لرزه نگاری وابسته به این مرکز، موقعیت جغرافیایی وقوع این زمین لرزه را در 33/36 درجه عرض شمالی و 78/52 درجه طول شرقی ثبت کردند.

مرزی‌کلا بابل از بخش بابلکنار در 15 کیلومتری جنوب بابل واقع شده است و دارای حدود چهار هزار نفر جمعیت است.

در عین حال، مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران از اعزام پنج گروه هلال‌احمر به مرکز منطقه زلزله در شهرستان بابل خبر داد.

هادی خنجری لحظاتی قبل در گفت‌وگو با فارس  بیان کرد: پس از وقوع زمین‌لرزه در ساعت 20:38 دقیقه امشب نیروهای خدماتی و امدادی به ویژه هلال ‌احمر در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از این حادثه غیرمترقبه پنج گروه از هلال ‌احمر استان مازندران به منطقه مرزی کلای شهرستان بابل اعزام شدند

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران با تأکید بر اینکه گروه پیش‌قراولان هلال ‌احمر در حوادثی مانند زلزله گروه‌های فعال شناسایی هستند، تصریح کرد: این گروه‌ها معمولاً دو تا پنج نفره هستند.

خنجری با اشاره به اعزام و حضور شخص مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر مازندران در مرکز منطقه زلزله یادآور شد:‌ بنابر گفته مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر مازندران این زمین‌لرزه هیچ خسارات مالی یا جانی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان مازندران در پایان گفت: به همراه گروه‌های هلال ‌احمر کمک‌های اولیه به همراه وسایل زیستی نیز تجهیز شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز با اعلام اینکه خوشبختانه زلزله در مازندران تاکنون خسارت جانی و مالی نداشته است، گفت: شرایط پس از زلزله در مازندران عادی است.

هادی ابراهیمی لحظاتی قبل در گفت‌وگو با فارس ، کانون مرکزی زلزله استان مازندران را مرزی کلای شهرستان بابل اعلام کرد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچگونه خسارت جانی و مالی پس از وقوع زمین‌لرزه در مازندران گزارش نشده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از اعزام نیروهای امدادی به مرکز منطقه زلزله در استان مازندران خبر داد و خاطرنشان کرد‌: قطعی خطوط برق و تلفن به نظر می‌رسد از زمین‌لرزه نیست.

ابراهیمی تأکید کرد که شرایط پس از زمین‌لرزه در مازندران کاملاً عادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها