سرانجام بعد از حدود 2 سال، تصویربرداری مستند «گمشده در زمان» به کارگردانی اکبر نبوی منتقد و نویسنده سینما به پایان رسید.
کد خبر: ۴۵۱۲۲۸

به گزارش سیمافیلم گمشده در زمان، مستندی است درباره نوه رضا شاه و پسر علیرضا پهلوی که نام حقیقی‌اش «علی پاتریک» پهلوی است و این روزها او را با نام علی اسلامی می‌شناسند.

تصویربرداری این مستند در 2 بخش داخل و خارج کشور انجام شده است. تصویربرداری خارج از کشور در سوئیس و فرانسه انجام شده و در ایران هم شهرهای خرمدره، ابهر، زنجان، گرگان، کلاله و تهران لوکیشن‌هایی بودند که سکانس‌هایی از این مستند در آنها جلوی دوربین رفته‌اند.

به گفته کارگردان این مستند، یک ماه دیگر کار تدوین آغاز و همزمان با این مرحله ساخت موسیقی هم شروع می‌شود. نبوی درباره چگونگی روایت زندگی «علی پاتریک» در این مستند می‌گوید: در این مستند ضمن روایت داستان پیچیده و جذاب زندگی علی اسلامی از بدو تولدش، به بررسی تاریخ معاصر کشور از زبان کسی می‌پردازیم که زمانی یک شاهزاده و عضوی مهم و اصلی در خاندانِ پهلوی بود، ولی هیچ‌گونه مناسبتی با آنها نداشت. نکته جالب در مورد این شخصیت هم دقیقا همین است که زمان انقلاب او به دلیل مخالفتی که با فضای دربار داشت، طرد و حتی چند بار توسط ساواک دستگیر شد.به گفته نبوی به دلیل این‌که او از سال 61 در خارج از کشور زندگی می‌کند تیم سازنده مجبور بوده‌اند نیمی از تصویربرداری کار را در خارج از کشور انجام دهند و سپس او برای بعضی سکانس‌های داخلی به ایران بیاید که همین باعث شد زمان تصویربرداری کمی طولانی شود.وی با اشاره به این‌که تاریخچه زندگی این عضو طرد شده خاندان پهلوی در نوع خودش جذاب و کم‌نظیر است افزود: او کسی است که قرار بود شاه بعدی ایران باشد ولی زمانی که محمدرضا شاه توانست پسردار شود او کاملا منزوی شد. او قبل از انقلاب به عنوان مخالف خاندان سلطنتی دستگیر شد و بعد از انقلاب هم به دلیل نسبتی که با این خاندان داشت مدتی را در زندان گذراند و حتی به گفته خودش تا پای اعدام هم پیش رفت اما پس از این‌که مسوولان آن زمان نظام از گذشته او باخبر شدند وی را رها کردند و او هم برای همیشه ایران را ترک کرد.قرار است مستند گمشده در زمان، تمام این نکات را از زاویه نگاه علی اسلامی بررسی کند. این مستند در مرکز سیمافیلم تهیه شده و احتمالا با پایان یافتن کارهای فنی، برای پخش در بهار 91 آماده خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها