کد خبر: ۴۵۱۱۴۶

جعبه جادویی در خانه

چه می‌شد اگر یک جعبه جادویی در خانه داشتید و وارد هر اتاق که می‌شدید، می‌توانستید درجه حرارت اتاق را به دلخواه خود تغییر دهید یا حتی از میلیون‌ها کیلومتر دورتر هم این کار را انجام بدهید؟ این جعبه که شبیه یک قالب صابون است، توسط 2 محقق آزمایشگاه MIT Media طراحی شده است و می‌تواند از راه‌های مختلف کنترل شود و با وای‌فای یا وب به دستگاه‌های مختلف پیام نیز بفرستد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گوشی بعدی سامسونگ سه‌بعدی است

گالکسی اس‌2 در میان هواداران موبایل‌های بزرگ خوش درخشید و حالا سامسونگ قصد دارد جایگزین موفق دیگری برای این گوشی در نظر بگیرد؛ آن هم با نمایشگری سه‌بعدی و پردازنده 4هسته‌ای.

 

 

 

 

 

 

 

تصاویر ‌هالوگرافیک در راه است

دلیل این که بیشتر تلویزیون‌ها و فیلم‌های سه‌بعدی در طولانی‌مدت باعث سردرد می‌شوند، این است که در حقیقت تصاویر سه‌بعدی پخش نمی‌کنند. تصاویر سه‌بعدی واقعی (حداقل از نظر مغز ما) تصاویر‌ هالوگرافیک هستند. موسسه تحقیقاتی Imec به روشی دست یافته است که می‌تواند این تصاویر را تولید کند؛ بنابراین باید بزودی شاهد نخستین‌ تلویزیون‌های‌هالوگرافیک باشیم.

 

 

 

 

 

 

 

کوله ساب‌ووفر

علاقه‌مندان موسیقی، دیگر خیالشان از بابت شنیدن درست صدای موسیقی راحت باشد، چرا که با حمل این کوله‌پشتی می‌توانند صدا را با تمام وجود! حس کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 

دوربین‌های حشره‌ای

دارپا، پروژه تحقیقاتی جدیدی روی دوربین‌ها و میکروفن‌های بسیار کوچک آغاز کرده است که بر اساس آن، دوربین‌های بسیار کوچکی روی حشرات نصب می‌شود و منبع انرژی این دوربین‌ها از انرژی بال‌زدن این حشرات تغذیه خواهد شد.

 

 

 

 

 

 

 

دنیای علمی‌ ـ تخیلی در همین نزدیکی‌ها

دنیایی علمی ـ تخیلی را تصور کنید که می‌توان روی هر جسمی، پیغامی مجازی قرار داد و این پیغام‌ها را با دیگران نیز به اشتراک گذاشت. Stitku امیدوار است بتواند همین دنیا را بزودی پیاده‌سازی کند. این وب‌سایت با کمک سیستم‌های عامل اندروید و iOS فعال شده و در کشورهای اروپایی شروع به کار کرده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

دکتر جیبی

شرکت رایانه‌ای تازه‌تاسیس Scanadu اسکنر جدیدی تولید کرده است که می‌تواند علائم پزشکی را تشخیص دهد و اطلاعات را به تلفن همراه ارسال کند. با پاسخ‌دادن به سوالات مطرح شده، این دستگاه می‌تواند مراجعه به دکتر را تجویز کند.

 

 

 

 

 

 

 

پورت‌های تاندربولت به پی‌سی می‌آیند

در نسل آخر رایانه‌های مک، از پورت‌های تاندربولت و سرعت خارق‌العاده آنها صحبت زیادی به‌میان آمده است. تاکنون این پورت‌ها منحصر به رایانه‌های اپل بوده‌اند اما گزارش‌های جدید حاکی است که این پورت‌ها بزودی در سیستم‌های پی‌سی نیز پیاده‌خواهد شد. شرکت پشتیبان این پروژه اینتل است و سونی و ایسوس نیز این شرکت را همراهی خواهند کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها