یک مهندس برق در اقدامی عجیب دست به ساخت لباسی زده که در حقیقت یک تلویزیون ال‌ای‌دی قابل پوشش است. به گزارش پوپولار ساینس،دیوید فوربس آمریکایی، تلاش برای ساخت این لباس را از سال 2009 با جاسازی مجموعه‌ای 22 کیلوگرمی از صفحه نمایش‌های ال‌ای‌دی در کت خود آغاز کرد. سپس برای دستیابی به نمونه‌ای بهتر و سبک‌تر با استفاده از چند مدار قابل انعطاف، موفق شد لباسی با یک صفحه نمایش تلویزیونی بزرگ بسازد.
کد خبر: ۴۵۱۰۵۶

آی‌پاد فوربس که وظیفه انتقال تصاویر را به صفحات منعطف لباس بر عهده دارد، به یک صفحه مدار روی شانه چپ این جلیقه متصل شده است. این صفحه از یک تراشه دیجیتالی‌سازی شده برای کاهش وضوح ویدئو منطبق با صفحه نمایش لباس برخوردار است. پردازش‌های دیگر به انتقال اطلاعات آی‌پاد به علائم ال‌ای‌دی در 4 صفحه جداگانه می‌پردازند و از آنجا علائم از طریق کابل‌های روبانی به سمت تراشه‌های کوچک صفحه مدار منعطف روی لباس حرکت می‌کنند.

کپسول‌های هوشمند راز بیماری‌ها را برملا می‌کنند

محققان نروژی در حال ساخت کپسولی هستند که می‌تواند از داخل بدن انسان تصاویری با کیفیت HD ارسال کند. خبر ساخت نسل جدید کپسول‌های هوشمند که به دوربین HD، فرستنده رادیویی، منبع روشنایی و یک باتری مینیاتوری مجهز هستند، در حالی اعلام شده است که پیش از این تلاش‌های زیادی برای ساخت چنین ابزاری در سراسر جهان صورت گرفته بود.

به گزارش یورونیوز، این پروژه تحقیقاتی Melody نامگذاری شده و حاصل همکاری محققان دانشگاه اسلو و دیگر دانشمندان حوزه علم و فناوری نروژ است.

به گفته طراحان کپسول هوشمند، با استفاده از این ابزار جدید بزودی شاهد پیشرفت چشمگیری در علم پزشکی خواهیم بود، چراکه یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در زمینه بیماری‌های داخلی بدن، عدم امکان مشاهده و دسترسی مستقیم به این قسمت‌ها بوده است. به همین علت هم پزشک‌ها تاکنون مجبور بودند از وسایل و دوربین‌های اضافی برای مشاهده این قسمت‌ها استفاده کنند. این در حالی است وسایلی که تاکنون برای رویت قسمت‌های داخلی بدن به کار می‌رفتند، نه تنها حجیم بودند بلکه کیفیت تصویری خوبی را به پزشک ارائه نمی‌دادند. به نظر می‌رسد دستاورد جدید محققان نروژی گامی موثر برای تشخیص دقیق‌تر و آسان‌تر بیماری‌ها باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها