باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا با حضور در وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون)، به طور رسمی سند راهبرد دفاعی این کشور را منتشر کرد؛ راهبردی که برپایه آن ایالات متحده باید توانایی خود را برای پیروزی در یک جنگ حفظ کند و همزمان این ظرفیت را داشته باشد تا مانع رسیدن دشمن به اهداف خود در منازعه دوم شود. به گزارش مهر، این سند راهبردی از اهداف پیشین دفاعی آمریکا که برای دو جنگ همزمان، تعریف شده بود، فاصله گرفته است. این خط ‌مشی تازه همچنین از ارتش آمریکا می‌‌خواهد که موازنه قوا را به سمت آسیا ـ اقیانوس آرام سوق دهد و همزمان آمادگی خود را برای مقابله با تروریسم حفظ کند.
کد خبر: ۴۵۰۷۴۱

اوباما در پنتاگون درباره این سند راهبردی گفت: با این‌که نیروهای ما همچنان به نبرد در افغانستان ادامه می‌دهند، شدت و حدت این جنگ در حال کاهش است. در این سند که به تصویب کنگره و امضای اوباما رسیده، بر لزوم سرمایه‌گذاری بر ظرفیت‌های سایبری تاکید شده است. آمریکا طبق این خط ‌مشی همچنین می‌تواند تا جایی که به امنیتش لطمه‌ای وارد نشود از زرادخانه هسته‌ای خود بکاهد.

از سوی دیگر، آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو ضمن استقبال از این رویکرد جدید، اظهار کرد: همانطور که رئیس جمهوری آمریکا گفت واشنگتن به سرمایه‌گذاری در ناتو ادامه می‌دهد چرا که این ائتلاف همواره نشان داده نیرویی در حال گسترش است. روزنامه مردم متعلق به حزب حاکم چین از راهبرد جدید نظامی دولت اوباما انتقاد کرد و نوشت: پکن باید برای مقابله با آمریکا آماده باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها