مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: منتظرم یک مدیرتوانمند فوتبالی بیاید و مسئولیت پرسپولیس را برعهده بگیرد و من نیز بدون اینکه سمتی در باشگاه داشته باشم به عنوان مشاور به این مدیر کمک کرده و از او حمایت کنم.
کد خبر: ۴۵۰۷۲۰

محمد رویانیان در خصوص اظهارات اخیر محمد دادکان در رسانه‌ها اظهار داشت: من برای همه پیشکسوتان پرسپولیس از جمله آقای دادکان احترام زیادی قائلم. یک مدیر خوب باید به برنامه‌های مدیریتی دیگران احترام بگذارد و تنها به نظرات و برنامه‌های خود تکیه نکرده و این احتمال را بدهد که شاید دیگران نیز حرف‌های بهتر و برنامه‌های جدیدتری را برای ارائه کردن داشته باشند.

«به افکار نو و روش‌های جدید در فوتبال ایران نیاز داریم»، وی با بیان این جمله افزود: از پیشکسوتان و بزرگان محترم باشگاه پرسپولیس انتظار دارم که حوصله به خرج داده و به مدیران جدیدی که برای خدمتگزاری به پرسپولیس می‌آیند فرصت بدهند، نه اینکه از ابتدا به تخریب آنها بپردازند.

به جای تقابل، تعامل کنید

رویانیان خاطرنشان کرد: بهتر است این بزرگان و پیشکسوتان به مدیران جدید نگاهی دلسوزانه، برادرانه و منصفانه داشته و با آنها تعامل کنند نه تقابل. من تعجب می‌کنم چگونه آقای دادکان به عنوان یک پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به جای آنکه برنامه‌های مرا بخواهد و کارهایی که طی این مدت کوتاه حضورم در پرسپولیس انجام داده‌ام را بررسی کند و ببیند تا چه حد این برنامه‌ها کارآمد هستند، درخصوص نحوه مدیریت من اظهارنظر کرده است!

وی خطاب به پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: یکی از شما بزرگان پرسپولیس با من تماس نگرفتید، راهکاری به من ارائه ندادید، حتی یک خسته نباشید به من نگفتید بلکه فقط از همان ابتدا انتقاد را مبنای کار خود قرار دادید، چرا؟ شما به فکر فوتبال و پرسپولیس هستید یا فقط به این فکر می‌کنید که خودتان باشید؟

پاسخ رویانیان به دادکان

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: البته آقای دادکان چنین فردی نیست اما نباید ایشان اینگونه تصور کنند که اگر مدیریت دادکان نباشد فوتبال ایران پیشرفت نمی‌کند و اگر ایشان نباشند فوتبال ایران نابود خواهد شد.

رویانیان تصریح کرد: بر فرض قضاوت کردید که من نمی‌توانم مدیریت و مسئولیت باشگاه پرسپولیس را برعهده بگیرم اما فراموش نکنید که من برای کمک به باشگاه پرسپولیس و در شرایطی که این باشگاه نیاز به تقویت و اتحاد داشت تا قلب آزرده هواداران تسلی پیدا کند، به این باشگاه آمدم.

دنیای فعلی فوتبال ایران را دوست ندارم

وی افزود: من صراحتا اعلام می‌کنم مدیر فوتبالی نیستم و دنیای فعلی فوتبال ایران را نیز دوست ندارم، بلکه اراده کرده‌ام تا یک باشگاه حرفه‌ای و دانش بنیان را ایجاد کنم. در شرایط کنونی که باشگاه‌های فوتبال ایران از کمبود علم، فناوری و برنامه محوری رنج می‌برند این موضوع را نسبت به کسب جام مقدم می‌دانم چون تیم بزرگ پرسپولیس سال‌ها جام گرفته و بازهم خواهد گرفت چه من باشم و چه نباشم.

رویانیان تاکید کرد: آقای دادکان من نه یک مدیر فوتبالی هستم و نه یک مدیر فوتبالی خواهم شد. من همه توان و تجربه خود را برای ساختن یک باشگاه حرفه‌ای و دانش محور که دارای فناوری‌های نوین خواهد شد، به کار می‌برم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در همین خصوص اظهار داشت: هر گاه نتوانستم در ایجاد یک باشگاه کاملا حرفه‌ای موفق شوم خود صحنه را ترک می‌کنم و شجاعانه عذرخواهی کرده و اعلام می‌کنم نمی‌توانم و می‌روم.

وی تصریح کرد: امروز هم منتظرم یک مدیرتوانمند فوتبالی بیاید و مسئولیت پرسپولیس را برعهده بگیرد و من نیز بدون اینکه سمتی در باشگاه داشته باشم به عنوان مشاور به وی کمک کرده و از او حمایت کنم. در واقع با خاطری آسوده حاضرم این مسئولیت را به افردی همانند دادکان و سایر پیشکسوتان پرسپولیس واگذارکنم.

به دنبال منافع شخصی و شهرت نیستم

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با اعلام اینکه همه مردم ایران سال‌هاست که من، نحوه مدیریت و خدماتم را می‌شناسند، تاکید کرد: من در این فوتبال به دنبال منافع شخصی و یا شهرت نبوده و نمی‌خواهم از این فوتبال به پست‌ها و مناصب دولتی و سیاسی برسم. طی سه سال اخیر پست‌های زیادی از جمله استانداری، قائم مقامی یکی از وزارتخانه‌ها و همچنین قائم مقامی سازمان تربیت بدنی به من پیشنهاد شده اما نپذیرفتم.

وی با تاکید براینکه ما نباید در فوتبال ایران به جای پیشروی، عقبگرد کنیم، گفت: معادلات دنیا طی پنج یا شش سال گذشته در هر زمینه حتی ورزش خیلی عوض شده است. چطور فکر می‌کنید شرایط فوتبال ما نباید تغییر کند؟ چرا فکر می‌کنید که یک مدیر غیرفوتبالی در کشور ما نمی‌تواند مدیریت کند؟

رویانیان تصریح کرد: شما به من بگویید آیا مدیریت کلان باشگاه‌های بزرگ دنیا فقط در اختیار فوتبالی‌هاست؟ آیا استاندارد و شاخص‌های فیفا برای انتخاب مدیران باشگاه‌ها فقط به این باز می‌گردد که یک مدیر فقط باید فوتبالی بوده یا سابقه شوت زدن و شورت ورزشی پوشیدن را داشته باشد یا اینکه استانداردهای فیفا برای مدیریت یک باشگاه حرفه‌ای مبتنی بر قدرت رهبری، قدرت مدیریت اقتصادی و تعامل با رسانه‌هاست؟ (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها