رئیس دانشگاه آزاد گفت: آموزش عالی در ایران از نظر سرانه دانشجویی به سطح کشورهای تراز اول دنیا رسیده است.
کد خبر: ۴۵۰۶۲۷

  عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در نخستین شورای راهبردی شعب استانی مرکز علوم و فناوری‌های پیشرفته دانشگاه آزاد(cast) که در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، گفت: شورای راهبردی فناوری‌های نوین سه کار عمده بر عهده دارد که شامل پشتیبانی و کمک مالی، حمایت‌های علمی و تجاری‌سازی است.

وی افزود: با تغییر ساختار دانشگاه، ایجاد هیئت امنای استانی و تأسیس مرکز فناوری‌های نوین(cast) در دستور کار و تمامی واحدهای دانشگاهی باید در صدد تأسیس رشته‌ها و فناوری‌های نوین نظیر جوش هسته‌ای، مهندسی مواد، آب‌شیرین‌کن، پیل سوختی، هوافضا، دارویی و ... باشند.

جاسبی خاطرنشان کرد: جمهوری انقلاب اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب با چالش‌های بسیاری در سطح ملی و بین‌المللی روبه‌رو بوده و حرکت ما به سمت خودکفایی و استقلال واقعی هر چند خوشایند قدرت‌های بزرگ نبوده و نیست و آنها تهاجم گسترده‌ای علیه ما آغاز کرده‌اند اما جمهوری اسلامی ایران دوران پرفراز و نشیب و بحران را پشت سر گذاشته و در مقابل تحریم‌ها هم ایستاده است.

رئیس دانشگاه آزاد تصریح کرد: ما توانستیم با امید، تلاش و پیگیری واقعی این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و برای همیشه دشمنان جهان را ناکام گذاریم.

وی در ادامه گفت: زمانی در هنگام راه‌اندازی دوره دکترای تخصصی با هجمه‌های زیادی از سوی دوستان و دشمنان روبرو شدیم که اجازه نمی‌دادند از وابستگی آموزش عالی ایران به خارج از کشور رهایی یابیم.(فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها