مصباحی مقدم در پاسخ به جام جم آنلاین:

نوسانات قیمت ارز ضعف بانک مرکزی است

چهره اقتصادی مجلس با انتقاد از بانک مرکزی و دولت برای عدم کنترل نوسانات ارز و دلار گفت: این نوسانات جز ضعف مدیریت بانک مرکزی و دولت چیز دیگری نیست.
کد خبر: ۴۵۰۵۷۰

غلامرضا مصباحی مقدم امروز یکشنبه در مجلس در پاسخ به سوال خبرنگار جام جم آنلاین درباره تغییرات قیمت ارز و دلار در کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران از لحاظ ذخایر ارزی در کشور جای نگرانی ندارد و اگر دولت همچون موضوع هدفمندی یارانه ها ارز را مدیریت می‌کرد توانایی کنترل آن را داشت ولی متأسفانه این موضوع را رها کرد.

وی با تاکید بر اینکه نوسانات قیمت ارز به ضعف بانک مرکزی و دولت برمی‌گردد، گفت: قبلاً بانک مرکزی دارای یک معاونت ارزی قوی بود که به دنبال اعلام نام او از طرف اسرائیل غاصب و بیان این جملات که معاون ارزی ایران توانسته تحریم ها را دور بزند، ایشان را از سمتش برکنار کردند.

نماینده تهران در مجلس تاکید کرد: اگر این برکناری صورت نمی‌گرفت و ارز کشور به خوبی مدیریت می‌شد امروز دچار مشکل نمی شدیم.

مصباحی مقدم تصریح کرد: باید سیستم ارزی کشور را به دست فردی توانمند سپرد و هستند کسانی که به خوبی آن را مدیریت کنند و تحریم ها را دور بزنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ایران 27 میلیارد دلار ذخیره صندوق توسعه ملی دارد و علاوه بر آن بانک مرکزی نیز در خارج از کشور ذخایری دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه مجلس چه راهکارهایی برای کنترل قیمت ارز و دلار دارد، گفت: مجلس وظیفه نظارتی دارد و در همین راستا قرار بود تا این موضوع در جلسه غیرعلنی امروز مورد بررسی قرار گیرد اما ظاهراً از طرف دولت و بانک مرکزی در این جلسه شرکت نکردند و این جلسه لغو شد.

مصباحی مقدم تصریح کرد: ظاهراً مسئولین دولتی به همراه رییس جمهور به سفر خارج از کشور رفته‌اند اما عدم حضور رییس بانک مرکزی در جلسه غیرعلنی که قرار بود امروز برگزار شود برای ما مشخص نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها