رییس سازمان انرژی اتمی ایران:

دشمن توانایی آسیب به «فردو» را ندارد

فریدون عباسی گفت: نیروگاه «فردو» همانند نطنز در زیرزمین طراحی شده و دشمن توانایی تخریب و آسیب زدن به آن را ندارد.وی همچنین از افتتاح نیروگاه "فردو" قم در آینده ای نزدیک خبر داده بود.
کد خبر: ۴۵۰۵۵۲

رییس سازمان انرژی اتمی ایران شنبه شب که در سالن فرهنگ دانشگاه هرمزگان در جمع دانشجویان این دانشگاه سخن می گفت با اشاره به دستاوردهای دانشمندان هسته ای ایران بیان داشت: کارخانه «فردو» قم به گونه ای طراحی شده که غنی سازی را تا سقف 20 درصد انجام خواهد داد و در صورت نیاز می توانیم اورانیوم غنی شده 3.5 و چهار درصد را تولید کنیم.

وی با بیان اینکه دشمن در سال های اخیر به دنبال آسیب زدن و تخریب به تاسیسات هسته ای ایران بوده است، اظهارداشت: با استفاده از مبحث پدافند غیرعامل نیروگاه «فردو» را مانند نطنز در زیر زمین طراحی کرده‌ایم و تخریب و آسیب زدن به این نیروگاه را برای دشمن پرهزینه کرده است.

عباسی عنوان کرد: دشمن در عرض چند سال اخیر با استفاده از انواع و اقسام روش ها و حیله ها سعی در تخریب و آسیب زدن به تاسیسات هسته ای ایران را داشته، از خرابکاری های صنعتی گرفته تا ارسال ویروس و سیگنال های خاص سعی در اختلال تاسیسات داشته که توسط متخصصین کشف و خنثی شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: ایران با توجه به تجربیات سال های اخیر توانایی دادن مشاوره های تخصصی در زمینه های خرابکاری های صنعتی و ارسال ویروس به سایر کشورها را دارد.

وی گفت: دشمنان نظام تاکنون موفق به اخلال در تاسیسات هسته ای و غنی سازی ایران نشده‌اند و از این پس هم نخواهند توانست در مقابل جوانان پر تلاش و متخصص ایرانی موفق شوند.

عباسی عنوان کرد: بحث «گداخت» از جمله مباحثی است که برای 40 سال آینده برنامه داریم و سعی کرده ایم از طریق جذب 100 فارغ التحصیل دوره های فوق لیسانس و دکتر تحقیقات متمرکزی را داشته باشیم از این رو معاونت فناوری پیشرفته در سازمان انرژی اتمی راه اندازی شده تا به صورت سیستماتیک از این تحقیقات حمایت شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها