رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش از اخذ مجوز احداث هفت مدرسه در شهرهای اربیل، سلیمانیه، ‌کربلا،‌ نجف، بصره و بغداد خبر داد و افزود: وزارت آموزش وپرورش این مدارس را در شهرهای یاد شده احداث می کند.
کد خبر: ۴۵۰۵۱۱

علی اصغر یزدانی امروز در حاشیه نخستین هم اندیشی مجامع خیرین مدرسه ساز داخل و خارج از کشور که در سازمان نوسازی، تجهیز و توسعه مدارس کشور در تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: هم اکنون مکان یابی برای احداث این مدارس در حال انجام است و امیدواریم که این مدارس در سال تحصیلی آینده به بهره برداری برسد.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در ادامه در مورد کیفیت بخشی مدارس خارج از کشور به منظور بین المللی شدن این مدارس اظهار داشت: امروز بزرگترین رویکرد اساسی وزارت آموزش و پرورش در بحث تحول، ارتقا کیفیت مدارس و ایجاد شرایط مطلوب در روند علمی، آموزشی، فرهنگی و تربیتی کشور است.

یزدانی با بیان اینکه مدارس خارج از کشور می تواند کارکرد ویژه ای را در روند امور داشته باشد، ادامه داد: اگر این کارکرد از یک کیفیت و مقبولیت قابل توجه برخوردار باشد، تاثیرات مطلوبی ایجاد خواهد کرد.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مدرسه ایرانی باید شاخص های خاص خود را داشته باشد، خاطر نشان کرد آموزش و پرورش به دنبال این است که در دنیا پیشتاز باشد و مرجعیت علمی پیدا کند، بنابراین مدارس ایرانی خارج از کشور نیز باید از نظر علمی، آموزشی و تربیتی و فرهنگی در سطح بسیار مطلوبی قرار داشته باشد.

وی به اختصاص فضای مناسب برای احداث مدارس بین المللی خارج از کشور اشاره کرد و افزود: در وضعیت موجود این فضا نه تنها وسعت ندارد و مناسب مدارس بین المللی نیست بلکه انتظاراتی که در روند تحول وجود دارد را تامین نمی کند.

رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور آموزش و پرورش تاکید کرد هم اکنون ساخت مدارس خارج از کشور با فضای مناسب در دستور کار سازمان نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس کشور، وزارت آموزش و پرورش و مرکز امور بین الملل قرار گرفته است. (ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها