در پی درگیری‌های شدید در طرابلس بین انقلابیون این شهر و انقلابیون شهر مصراته که 20 کشته و زخمی برجای گذاشت، مصطفی عبدالجلیل رئیس شورای ملی انتقالی لیبی نسبت به وقوع جنگ داخلی در این کشور هشدار داد. به گزارش ایسنا، وی در سخنانش به ناتوانی دولت در انجام وظایفش اشاره کرد و گفت: درگیری‌ها در پی حمله افراد مسلح به بیمارستانی در منطقه الزاویه برای خارج کردن پزشکی که در این بیمارستان کار می‌کرد، رخ داد. وی با بیان این که دولت در داخل قصر دور خود می‌چرخد و نمی‌توان واردش شد از ناتوانی آن دولت انتقاد کرد.
کد خبر: ۴۵۰۴۲۴

عبدالجلیل طی حکمی، یوسف المنقوش را به عنوان رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح لیبی تعیین کرد. این اقدام را باید اولین اقدام شورای انتقالی برای تشکیل ارتش جدید لیبی دانست. در جهت اجرای قانون و نظم عمومی، دولت موقت لیبی سعی دارد، هزاران فرد مسلح را به ارتش و پلیس ملحق کند.

المنقوش در مبارزات انقلابیون لیبی برای براندازی رژیم قذافی مشارکت داشت تا این که نیروهای قذافی وی را آوریل گذشته در نزدیکی البریقه در شرق لیبی بازداشت کردند و تا آزادی طرابلس در زندان به سر می‌برد.

نیروهای انقلابی وی را پس از تصرف طرابلس آزاد کردند و او پس از آن از سوی مقامات شورای ملی انتقالی به عنوان معاون وزیر دفاع منصوب شد.

مصطفی عبدالجلیل، رئیس شورای ملی انتقالی و عبدالرحیم الکیب، نخست‌وزیر موقت لیبی پیش‌تر موافقت خود را با انتصاب یوسف المنقوش به ریاست ستاد مشترک ارتش ملی اعلام کرده بودند.

به گفته مقامات آگاه نزدیک به شورای ملی انتقالی، ژنرال خلیفه فرمانده منطقه البیدا و سالم یکی از افسران ارشد گردان‌های مصراته از جمله چهره‌های مطرح برای احراز پست ریاست ستاد مشترک ارتش ملی لیبی بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها