همه آنهایی که حتی برای یک بار، خبر یا گزارشی از وضعیت گردشگری کشور مطالعه کرده‌اند، به تناقض آماری درباره میزان ورود گردشگران خارجی به ایران آگاهند.تناقضی که آشکارا گاه به نقل از عالی‌ترین مقام سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از رشد 300 درصدی ورود گردشگران به ایران از سال 83 تاکنون خبر می‌دهد یا به نقل از جامعه تورگردانان ایران تعداد تورهای ورودی به کشور را انگشت شمار می‌داند.
کد خبر: ۴۵۰۲۹۹

نبود شفافیت در آمار از وضعیت نابسامان گردشگری در کشور حکایت می‌کند از سازمانی که شاید به دلیل نداشتن استراتژی وبرنامه بلند مدت در توسعه گردشگری وحتی اشاعه گردشگری داخلی روزبه روز بیشتر دچار تناقض آماری می‌شود.

یکی از دلایل این نابسامانی به اذعان برخی نمایندگان مردم در مجلس تغییرات پی درپی مدیریتی در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است.

برخی مجلسیان از جایگزینی تغییر مدیران به جای مدیریت تغییر بشدت انتقاد می‌کنند و از آشفتگی رسیدگی به وضعیت میراث فرهنگی کشور می‌گویند، مانند سیدمحمد ابطحی، نماینده خمینی شهر که گفته تغییرات مدیران این مجموعه در چند ماه اخیر منجر به اتلاف وقت و هزینه شده است.

جابه‌جایی مدیران در سازمان‌های ایرانی تنها به معنی جابه‌جایی افراد نیست، معمولا مدیران جدید نه تنها خط بطلانی بر تصمیمات مدیر قبلی می‌کشند که با تغییر مدیران زیرمجموعه خود معمولا فارغ از مفید یا مضر بودن عملکرد افراد، کل هزینه و سرمایه سازمان را فدای سلیقه خود می‌کنند.

چنین نگرانی ای در مورد تغییر مکرر مدیریت سازمان میراث فرهنگی وگردشگری نیز وجود دارد.

در حال حاضر تغییر مدیران این مجموعه و تحول مداوم برنامه‌های این حوزه باعث شده تا مشاهیر کشور بدون موضع‌گیری شفاف این سازمان از سوی سایر کشورها مصادره شود، میراث فرهنگی کشور با تغییر مدیران خرد و ستادی در چند ماه گذشته از حفاظت کافی بهره‌مند نباشد و از همه مهم‌تر خلأ مدیریت تغییر، وضعیت غیرشفاف گردشگری و نبود برنامه کلان برای جذب گردشگر با توجه به هجمه تبلیغاتی علیه ایران، این حوزه فرهنگی را به قهقرا ببرد.

آوید طالبیان‌ -‌ گروه جامعه

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها