مجموعه مستند «جان مرجان» که تاکنون جوایز متعدد داخلی و خارجی کسب کرده است و در جشنواره مستند جام‌جم نیز جایزه بهترین تصویربرداری را به خود اختصاص داد، روی آنتن شبکه مستند سیما می‌رود.
کد خبر: ۴۵۰۲۸۸

این مجموعه که ساخته مانی میرصادقی است به بررسی حیات‌وحش و چرخه‌های حیاتی دریای عمان و خلیج‌فارس می‌پردازد و بخشی از تنوع زیستی و زیبایی‌های طبیعی آن از جمله تپه‌های مرجانی و گونه‌های طبیعی اعماق آن را به نمایش می‌گذارد.

این مجموعه تاکنون جوایز زیادی کسب کرده است که از این جوایز می‌توان به سیمرغ بلورین بهترین مستند جشنواره فیلم فجر، جایزه ویژه هیات داوران جشنواره پاریس و همچنین جایزه فیلم اول بخش آسیا و اقیانوسیه جشنواره ژاپن اشاره کرد.

مجموعه «جان مرجان» از روز شنبه ساعت 16 پخش می‌شود.

زندگی جهان پهلوان تختی در رادیو

به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد درگذشت جهان پهلوان تختی، سه ویژه ‌برنامه روزشنبه از رادیو ورزش پخش خواهد شد.

برنامه اول ساعت 10 تا 12 با عنوان «جوانمرد» به صورت زنده از ابن‌بابویه روی آنتن می‌رود. دراین برنامه با مسوولان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش کشور درباره خصوصیات بارز مرحوم تختی گفت‌وگو خواهد شد.

همچنین در این برنامه قطعات نمایشی مربوط به زندگی جهان پهلوان پخش و اخلاق پهلوانی در ورزش بررسی می‌شود.

مصطفی رحیمی، گزارشگر برنامه هم گزارش‌هایی را از محل مراسم سالگرد مرحوم تختی به سمع شنوندگان خواهد رساند.این برنامه با اجرای مسعود اسکویی و مهرداد محمدی پخش خواهد شد.

از روزشنبه ساعت 30/12 هم نمایشنامه‌ای از رادیو ورزش پخش خواهد شد که اختصاص به زندگی جهان پهلوان تختی دارد. این نمایشنامه در قالب برنامه نمایش هر روز به مدت 30 دقیقه با سردبیری حسین قلعه‌وند و جمعی از بازیگران رادیو روی آنتن خواهد رفت.

در سومین ویژه‌برنامه رادیو ورزش، هر شب ساعت 30/21 نمایش «پهلوان بی‌شاهنامه» که در آن زندگی مرحوم تختی در قالب نمایش روایت می شود، پخش شد.

نمایش «شگفتی‌های خلقت»

«شگفتی‌های خلقت» نام مجموعه برنامه‌ای است که قرار است عجایب پیدا و پنهان کره خاکی را روی مخاطبان بگشاید.

به گزارش روابط عمومی شبکه قرآن و معارف سیما، این برنامه که کاری از گروه تامین برنامه شبکه قرآن و معارف سیماست، با پخش تصاویر زیبایی از عجایب زمین به همراه آوردن آیاتی مرتبط با تصاویر پخش شده، مخاطبان خود را به دنیایی از شگفتی‌های آفرینش می‌برد.

این مجموعه که در 30 قسمت 15 دقیقه‌ای آماده شده، روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت 25/23 و روزهای پنجشنبه ساعت 23 پخش می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها