یک روز پس از آن که قانون اساسی جدید در مجارستان به اجرا گذاشته شد، ده‌ها هزار نفر از مردم معترض به خیابان‌های بوداپست، پایتخت این کشور اروپای شرقی آمده و از آن انتقاد کردند. به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی فرانس 24 روز گذشته با اعلام این خبر گزارش داد: شهروندان معترض مجارستانی اجرای قانون اساسی جدید را نقض اصول اولیه دموکراسی و گام برداشتن در مسیر دیکتاتوری خواندند.
کد خبر: ۴۵۰۱۷۳

رئیس یکی از اتحادیه‌های مجارستان در انتقاد از اجرای قانون اساسی جدید مجارستان گفت: توازنی در قانون دیده نمی‌شود و تنها بر اساس نظر حزب حاکم فیدس ارائه و تصویب شده است. قانون اساسی جدید مجـــارستان که 25 آوریل (اول فروردین ماه) به تصویب مجلس رسیده بود، از اول ژانویه 2012 به اجرا درآمد.

بنا بر تغییرات، از این پس فعالیت رسانه‌ها محدود خواهد شد، انتخابات یک مرحله‌ای می‌شود و شمار نمایندگان مجلس از 306 کرسی کنونی به 200 کرسی کاهش می‌یابد. در قانون اساسی جدید مجارستان از قدرت دادگاه قانون اساسی در نظارت بر بودجه این کشور و همچنین استقلال بانک مرکزی کاسته شده است. به گفته کارشناسان سیاسی، حزب فیدس 150 اصلاحیه در قانون اساسی جدید صورت داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها