ممانعت از سفر مانکن‌ها و بدحجابان در فرودگاه، ابطال 5 ساله گذرنامه حاملان مواد مخدر، کشف 7 قبضه کلت و 400 فشنگ جنگی و کاهش 85 درصدی جعل گذرنامه و ویزا از اقدامات جدید رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور است.
کد خبر: ۴۵۰۱۶۰

به گزارش مهر، سردار نبی‌الله حیدری در نشستی خبری گفت: پلیس فرودگاه از تردد افرادی که در فرودگاه‌ها لباس مردانه می‌پوشند و مانند مانکن‌ها تی‌شرت بر تن کرده و وضعیت خود را قبل از سفر اصلاح نمی‌کنند، جلوگیری می‌‌کند. وی با بیان این‌که خوشبختانه 98 درصد مردم پوشش خوبی دارند و کمتر از یک درصد اخلاق را زیر سوال برده‌اند، افزود: افرادی که بخواهند با پلیس درگیر شوند یا وضعیت خود را اصلاح نکنند با آنها برخورد می‌شود. از نظر پلیس برترین حجاب چادر است که البته برخی از حجاب‌های دیگر مانند مانتو نیز کامل است.

رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: مردان نیز هنگام سفر اگر تی‌شرت‌های چسبان یا دارای علائم غربی بپوشند از سفر آنها جلوگیری می‌شود. سردار حیدری تاکید کرد:‌ متاسفانه اخلاق جامعه با ماهواره دچار ابتذال شده و با وجود این‌که 70 درصد جامعه متکی به خانواده است، اما برخی‌ها با رواج ماهواره نهاد خانواده را هدف قرار داده‌اند. دشمنان باید بدانند که انقلاب ما با ماهواره از بین نمی‌رود. وی در مورد واردات چند تن مواد مخدر در فرودگاه امام خمینی(ره) این موضوع را قانونی دانست و افزود: بر اساس قانون بین‌المللی ایران یکی از 4 کشوری است که می‌تواند برای ساخت مرفین تریاک وارد کند، سال گذشته نیز گفتیم که این مواد با نظارت بهداشت و توسط فردی که دارای مجوز بود وارد کشور شد.

افزایش 15 درصدی لغو پروازها

وی با اشاره به این‌که در 9 ماهه امسال 26 میلیون مسافر داخلی، ورودی و خروجی در کشور داشتیم، اظهار کرد:‌ در این مدت 250 هزار سورتی پرواز در فرودگاه‌ها انجام شد که میزان تاخیرها نسبت به مدت مشابه کاهش 3 درصدی را نشان می‌دهد، اما متاسفانه با افزایش 15 درصدی لغو پروازها به علت برودت هوا، نقص فنی و عدم جایگزینی هواپیما روبه‌رو بودیم. رئیس پلیس فرودگاه‌های کشور با بیان این‌که بر اساس یک برنامه‌ریزی هدفمند تمامی پروازهای آلوده را شناسایی کردیم، تاکید کرد:‌ براساس قانون جدید مبارزه با مواد مخدر اگر تبعه ایرانی با هر قصدی اقدام به حمل یا قاچاق مواد مخدر در فرودگاه‌ها کند و از سوی پلیس دستگیر شود گذرنامه‌اش برای بار نخست از یک تا 5 سال باطل و ممنوع‌الخروج می‌شود این در حالی است که اگر این فرد برای بار دوم با هر مقدار مواد مخدر یا روانگردان دستگیر شود از 5 تا 15 سال ممنوع‌الخروج شده و گذر‌نامه‌اش نیز ابطال می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها