سرخ‌ها در تعطیلات نیم‌فصل به دنبال جذب چند بازیکن مطرح هستند

شکست سیاست پاداش برای احیای پرسپولیس

مجموعه اقدامات روحی- روانی محمد رویانیان، مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس طی 3 ماه سکانداری‌اش تاثیر چندانی روی عملکرد سرخپوشان نداشته است، اما او همچنان با رویکرد ارتقای روحی- روانی پیش می‌رود.
کد خبر: ۴۴۷۳۶۹

بحران رویارویی باشگاه پرسپولیس با هوادارانش که از روز 11 مرداد و همزمان با سوت آغاز لیگ یازدهم کلید خورد تا روز دوشنبه 28 آذر یعنی روز پایان نیم فصل اول لیگ همچنان تداوم یافت تا در نهایت ثمره 17 هفته پرتلاطم برای یکی از دو قطب بزرگ فوتبال ایران چیزی جز کسب 22 امتیاز و قرار گرفتن در رده نازل نهم نباشد. کارنامه‌ای که به هیچ عنوان در شأن و جایگاه این تیم نیست و مدیران کنونی باشگاه در حالی تحت‌تاثیر عملکرد ضعیف کادرفنی با رویکرد ارتقای روحی‌ـروانی تیم فرصت‌سوزی کردند که به‌نظر می‌رسد رویانیان همچنان با محوریت همین ایده، امور باشگاه را پیش می‌برد.

فرصت‌سوزی رویانیان

محمد رویانیان در شرایطی در 29 شهریور به عنوان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس منصوب شد که 7 هفته از لیگ سپری شده بود و در کارنامه حبیب کاشانی و حمید استیلی یک پیروزی، 3 مساوی و 3 باخت با 6 امتیاز و البته شکست 2 بر صفر مقابل استقلال به ثبت رسیده بود.

وزیر ورزش که تازه مدت کوتاهی بود حضور در مدیریت دستگاه را تجربه می‌کرد، برای آن‌که به وضعیت باشگاه پرسپولیس سر و سامان دهد، هیات مدیره‌ای را معرفی کرد که در راس آن محمد رویانیان خودنمایی می‌کرد . او مدیر ستاد حمل و نقل و سوخت کشور بود که به طور طبیعی حضور در راس باشگاه بزرگی چون پرسپولیس، می‌توانست پاسخی مناسب به بلندپروازی‌هایش به لحاظ تبلیغاتی باشد. هر چند نام لطف‌الله فروزنده، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی ریاست جمهوری در فهرست هیات مدیره نیز می‌توانست وزن این تیم را بالا ببرد، اما از ابتدا روشن بود که رویانیان به اتفاق علی پروین نقش اساسی را ایفا خواهند کرد. سیاست حمایت از حمید استیلی و شارژ تیم به لحاظ مالی، راهبردی بود که مد نظر رویانیان در کوتاه‌مدت قرار گرفت، اما وضعیت بد تیم شکننده‌تر از آنی بود که در ذهن سردار قرمزها می‌گنجید.در حقیقت به بیراهه رفتن پرسپولیس در شرایطی ادامه یافت که 10 هفته از نیم فصل ‌مانده بود و پرسپولیس با تامین خواست هوادارانش یعنی تغییر کادرفنی، می‌توانست بهترین شوک روحی مثبت را برای تیمش به ارمغان بیاورد، اما غفلت مدیریت از این مساله پرسپولیس را به‌طور کامل خلع سلاح کرد

رکورد زدن در پاداش و ادامه نوسان تیم

در حالی که حبیب کاشانی، سرپرست وقت باشگاه پیش از دیدار با مس سرچشمه، وعده پاداش یک میلیون تومانی به اعضای تیم داده بود، اما به دلیل توقف پرسپولیس در آن دیدار این پاداش محقق نشد تا به دنبال اولین برد سرخپوشان مقابل صنعت‌نفت آبادان، هر یک از اعضای تیم 500 هزار تومان از کاشانی پاداش بگیرند، اما رویانیان پس از انتصابش به عنوان مدیرعامل باشگاه با دست پر در تمرینات تیم حضور یافت و به هر یک از بازیکنان 500 هزار تومان پاداش داد؛ پاداشی که بین فوتبالی‌ها به دلیل حضور رویانیان در ستاد سوخت به کارت سوخت شهره شد. این پاداش آغازی بود بر پاداش‌های بعدی و مشخص نبود چه کسی این طرز تفکر را به مدیر غیرفوتبالی تلقین کرده بود که با پاداش تیم اوج می‌گیرد. رویانیان پس از بازی با فجر به بازیکنان در دو گروه پاداش‌های 500 و 300 هزار تومانی، پس از پیروزی مقابل صبا به هر یک 2 میلیون تومان، پس از شکست دادن داماش به هر یک 5 سکه، به علی کریمی به خاطر انتخابش به عنوان محبوب‌ترین بازیکن آسیا یک خودروی پرشیا و به حمید استیلی و وحید هاشمیان که به عنوان مردان اخلاق فوتبال ایران برگزیده شده بودند یک خودروی پرشیا اهدا کرد، البته اهدای خودروی پرشیا در صورت پیروزی بر استقلال هم به دلیل شکست سنگین سرخپوشان در آن دیدار محقق نشد تا سیاست پاداش برای احیای پرسپولیس به شکست بینجامد.

غفلت از مشکل جسمی

«ما با افت بدنی مواجه هستیم، این مساله به بدنسازی پیش از شروع فصل بازمی‌گردد. در آن زمان، ما همه بازیکنان را در اختیار نداشتیم و در زمینه مربی بدنساز هم با مشکل روبه‌رو بودیم. در نتیجه بازیکنان ما در دقایق پایانی بازی از نظر بدنی کم می‌آورند.»

این اظهار نظر محسن عاشوری، سرمربی موقت پرسپولیس پیش از دیدار با فولاد، یادآور نکته‌ای بود که علی پروین چند هفته پیشتر به آن اذعان کرده بود؛ نکته‌ای که حمید استیلی در آن مقطع با قاطعیت آن را رد کرد.

به هر حال مدیریت باشگاه پرسپولیس حالا و در نیم‌فصل لیگ همچنان روی مسائل روحی ـ روانی تاکید دارد. صرف‌نظر از توانایی یا عدم توانایی مصطفی دنیزلی به وضوح پیداست که باشگاه از جذب این مربی حداقل در کوتاه‌مدت، چیزی جز آشتی تماشاگران را مد نظر ندارد، همچنان که در جذب مهدی مهدوی‌کیا هم همین نکته را دنبال می‌کند.

مذاکره با بازیکنان نامی

تاکنون مذاکره محمد رویانیان با بازیکنانی چون محمدرضا خلعتبری، هادی عقیلی، محمد محمدی، مهرداد پولادی و وحید طالب‌لو به نتیجه مشخصی ختم نشده است. امیر عابدینی، مدیرعامل باشگاه داماش گیلان با تایید مذاکره پرسپولیسی‌ها با محمد محمدی و مهدی مهدوی‌کیا 2 بازیکن این باشگاه، تصریح کرد که حاضر است مهدوی‌کیا را با هادی نوروزی معاوضه کرده و محمد محمدی را هم در صورت بازپرداخت کل مبلغ قراردادش به سرخپوشان بدهد. مهدی مهدوی‌کیا در این باره گفت: رویانیان با من تماس گرفت و صحبت کردیم اما اصلا معلوم نیست که بخواهم فوتبال بازی کنم.

در انتظار دنیزلی

رویانیان دیروز درباره آخرین وضعیت مصطفی دنیزلی در جمع خبرنگاران گفت: ما به دنبال یک مربی درجه یک و باکلاس بین‌المللی برای هدایت تیم فوتبال پرسپولیس هستیم و به همین دلیل نیز با مصطفی دنیزلی وارد مذاکره شدیم. در حال حاضر منتظر پاسخ نهایی این مربی ترکیه‌ای هستیم که طی چند روز آینده مشخص خواهد شد. پس از آن که نتیجه مذاکرات با دنیزلی مشخص شد، کلیه موارد را به اطلاع رسانه‌ها و هواداران تیم پرسپولیس خواهیم رساند.

به هر حال انتظار می‌رود پرسپولیس در نیم‌فصل با جذب چند بازیکن مطرح و رفع نقاط ضعف خویش، با مربی جدید خارجی دورخیزی اساسی برای ادامه حضور در لیگ یازدهم داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

 

امید توفیقی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها