ماجراهای روستای گلمان رود عنوان سریال عروسکی است که در 26 قسمت 20 دقیقه ای به تهیه کنندگی اتابک حبیبی و کارگردانی کاظم خیرخواه و به سفارش شبکه استانی سیمای مرکز آذربایجان غربی تولید می شود .
کد خبر: ۴۴۶۸۰۷

این سریال عروسکی که هم اکنون مراحل پایانی تدوین را سپری می کند با موضوع همدلی و همبستگی برای گروه سنی کودک و نوجوان تهیه می گردد .

حبیبی درباره داستان این سریال گفت : تقابل نیروی خیر و شر هر یک به سرکردگی خانواده کدخدا و هیولا ، بدلیل خشک شدن آب دریاچه مشرف به روستا و نیز شورشدن آب آشامیدنی ، مردم روستای گلمان رود به غیراز خانواده کدخدا را مجبور به ترک روستا می کند. در این میان پسر بزرگ کدخدا سعی دارد با اختراعاتی که در آزمایشگاه کوچکش انجام می دهد به نوعی ابرها را بارور کرده باعث بارش باران شود .

نیروی شر به کمک کرکس ها سعی دارند به هر نحو ممکن با ایجاد مشکلات فراوان خانواده کدخدا را نیز از روستا بیرون کنند ولی آنها سرانجام  با همدلی و همبستگی و کمک فرشته خوبی‌ها به مشکلات فائق می آیند و هیولا را بهمراه کرکس ها شکست می دهند . نشان دادن فضیلت همدلی و نکوهش سستی و کاهلی و مقدس شمردن کانون خانواده و نیز لزوم توجه به زیبایی‌های زندگی بومی از اهداف تولید این سریال می باشد .

تهیه کننده این مجموعه با اشاره به اینکه این سریال یکماه پیش تولید داشته است ، افزود : تصویربرداری ماجراهای روستای گلمان رود یک‌ماه بطول انجامید و کار تدوین و صداگذاری آن توسط احسان مهدیان تا آخر آذرماه به پایان می رسد و آماده پخش می گردد .

سایر عوامل این مجموعه عبارتند از : عروسک گردانان : رضا ترابی ، فاطمه امینی ، مهرناز خوشنویس ، اشکان عبدی ، پرستو خانبابازاده ، فرانک پناهی ، حسین دیواندره ، مریم میرعبادی  تصویربردار : علیرضا  سعیدهارویان  نویسنده : طاهره ولی پور مدیرتولید و برنامه ریز : سهند جعفری زاد   صداپیشگان : جواد ثریا ، فرخ فهیم ، علی دستوان ، رضا نصرتمند ، معصومه محمودی ، محمد ثابت ، سیما قامت زاده ، هرمینه بارسنجی ، المیرا حیدری ثانی ، سها جعفری زاد .

تله فیلم مظنونین  

تله فیلم مظنونین به کارگردانی جعفر سلطانی و تهیه کنندگی کامران پاک منش به سفارش صدا و سیمای مرکز کهگیلویه و بویراحمد تهیه و تولید شد. 

کامران پاک منش با بیان اینکه پیش تولید تله فیلم مظنونین به مدت یک ماه در تهران و یاسوج انجام شد گفت: تصویربرداری تله فیلم از دهم تیرماه آغاز و تا پایان تیرماه سال جاری ادامه داشت.

وی روستای سروک، دهنو و شهر یاسوج را از مهمترین لوکیشن های این تله فیلم عنوان کرد و افرود: سعی شده در بخش هایی از تله فیلم جذابیت های گردشگری و توریستی این منطقه نیز به تصویر کشیده شود.

وی بیان داشت: درماه های مرداد و شهریور این فیلم تلویزیونی تدوین، صداگذاری و مرحله موسیقی را پشت سر گذاشت و در حال حاضر آماده پخش می باشد.

پاک منش ادامه داد: در این تله فیلم فرد شرور و قاچاقچی به نام داریوش از زندان آزاد می شود که با آزادی وی چند نفر قصد جان وی را می کنند. تا اینکه چوپانی در کوهستان جسد خون آلود داریوش را پیدا می کنند. یافتن جنازه وی و رمزگشایی از قتل داریوش آغاز ماجرای این تله فیلم است.

گفتنی است در این تله فیلم بازیگرانی همچون مهدی صباحی، مهدی امینی خواه، مهراد فلاحت پیشه، محسن افشار، بابک قادری، رضا رفیعی، امیر نوروزی، آرش  و آزاده ریاضی به ایفای نقش می پردازند.

برخی از عوامل تولید این تله فیلم عبارتند از:

نویسنده: سعید سلطانی، تصویربردار: رضا غفاری، صدابردار: وحید سلطانی، طراح صحنه و لباس: رویا کویتی، طراح گریم: بابک شعاعی و مدیر تولید: کامران نژادی.

سریال روزگاری در محله       

سریال تاریخی روزگاری در محله، شرح زندگی ساده و معمولی مردم محله قطارچیان سنندج در سال 1320 هجری شمسی پس از واقعه برکناری رضاخان از  صحنه قدرت و ایجاد بحران ها و چالش های بعد از آن را به تصویر می کشد.

نعمت خان که جزو آخرین بازماندگان فئودال های منطقه کردستان است شخصیتی متجدد و عاشق جمع آوری وسائل و امکانات جدید می باشد و امکانات بسیاری مانند گرامافون، اتول، و... و دست آخر آوردن رادیو از تهران به محله قطارچیان است.

با ورود رادیو برای اولین بار به محله قطارچیان زندگی عادی و ساده مردم، از خود نعمت خان گرفته تا صالح قهوه چی، دچار بحران و چالش های گوناگون می شوند و هر بار با عناوینی جدید، زندگی آنها را تحت الشعاع قرار می دهد.

تاریخ ورود رادیو به قطارچیان مقارن است با ورود شوکی (شکرالله) جوان قطارچیانی که به تازگی از زندان آزاد شده است او دلباخته دختری به نام گول سیف (گل درخت سیب) است که همه او را به عنوان دختری مرموز و بدیمن می شناسند طوری که خواستگارانش در روز عروسی به طرز مرموز و بر اثر اتفاقی ناگهانی از بین میروند... 

عوامل برنامه عبارتند از:

نویسنده :عباس کمندی ،‌بازنویسی فیلمنامه: صابر نیک بخت /علیرضا محمدیان / لقمان مفاخری ،تهیه کننده و کارگردان: جمیل مفاخری،دستیار و برنامه ریز: ارسطو مفاخری،تصویربرداران: بهزاد دورانی/ فردین باتمانی/ عدنان عامی،صدابردار: بهنام شیخ احمدی،تدوین: لقمان مفاخری .

بازیگران عبارتند از:

فرشید گویلی (شوکی)، فردین حامدی (دکتر سعید)، موسی هدایتی (عکاس باشی)، اسماعیل پاشایی (نعمت خان) و کورش احمدی (نایب طیب).

این سریال در 26 قسمت 35 دقیقه ای در دست تولید است و آخرین مراحل تصویربرداری را می گذراند و تدوین همزمان شده است و تا پایان دی ماه امسال آخرین مراحل تدوین را پشت سر خواهد گذاشت.

سریال آیینه و مهتاب

سریال «آیینه و مهتاب» به تهیه‌کنندگی سعید عدالت خواه و کارگردانی مسعود محبی در 13 قسمت 45 دقیقه ای به سفارش صدا و سیمای مرکز قم تهیه و تولید می شود.

سعید عدالت خواه خاطرنشان کرد: این سریال بر اساس پایه‌های فرهنگی و مردم شناسی استان قم شکل گرفته و می کوشد تا تصویری تازه و امروزی از مسائل و شرایط شهر قم و مردمان آن دیار ارائه دهد.

وی مهمترین ویژگی این سریال را پرداخت اختصاصی و مستقیم به موضوع سوهان و سوهان پزی در شهر قم عنوان کرد و افزود: بیش از80 درصد این سریال در یک لوکیشن ثابت تصویربرداری می‌شود که این خود از ویژگی‌های تکنیکی خاص فیلمنامه محسوب می شود.

وی افزود: شهرهای تهران، قم، شهرک سینمایی دفاع مقدس و پایگاه هوایی فتح از جمله لوکیشن‌های این سریال به شمار می آیند.

عدالت‌خواه با بیان اینکه این سریال بیش از دو ماه پیش تولید داشته است، گفت: مدت زمان تولید این سریال سه ماه پیش بینی شده است.

وی از تدوین همزمان این سریال خبر داد و اظهار کرد: سریال «آیینه و مهتاب» در طول 85 روز تصویربرداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه پس از تصویربرداری به مدت دو ماه مراحل صداگذاری و موسیقی طول خواهد کشید اظهار امیدواری کرد: این سریال برای بهار سال91 آماده پخش خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تصویربرداری این سریال به صورت سکانس پلان طراحی شده است، بیان کرد: در این سریال بیش از 100 بازیگر حضور دارند و چهره‌های مختلف سینما و تلویزیون ماجراهای مختلف شخصیت‌های گوناگون این سریال را جان خواهند بخشید.

عدالت‌خواه با اشاره به اینکه هر قسمت از این سریال داستان مجزایی دارد و به صورت اپیزودیک است گفت: در این مجموعه حاج علی پدر دو پسری است که یکی از آنها که خلبان بوده شهید شده است. صدرا پسر دیگر حاج علی که جانباز است در سوهان فروشی پدر به آن کمک می کند.

سارا نوه حاج علی و خواهرزاده صدرا دانشجو و صندوقدار سوهان فروشی است. تمامی اتفاق های این سریال در این سوهان فروشی رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه طرح اولیه این سریال را خودش نوشته است، گفت: پس از تایید طرح اولیه نگارش این مجموعه توسط علی مینایی در طول سه سال به رشته تحریر در آمده است.

احمد علامه دهر، علیرضا اشکان، سارا منجزی، سید جواد زیتونی، محمدرضا غیاث آبادی، سیاوش چراغی پور، حسین چنگی، بهروز خوش فطرت، شهاب سعید نیا، مهری آل آقا، سیامک اشعریون، حسن زارع، سعید نور اللهی ، علی جاویدفر و...از جمله بازیگرانی هستند که در این سریال به ایفای نقش می پردازند.

برخی از عوامل تولید این سریال عبارتند از:

نویسنده: علی مینایی ، طراح: سعید عدالت خواه ، کارگردان: مسعود محبی ،طراح صحنه و لباس: فرامرز بادرام پور، مدیر صدابرداری: رضا اردلان ، مدیر تصویر برداری:هادی جوشقانی .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها