مرز خسروی تا اطلاع ثانوی برای تردد کاروان‌های زیارتی عتبات عالیات بسته شد. مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه، در گفت‌وگو با ایسنا، با تأیید این خبر افزود: در پی مشکلاتی که 23 آذرماه در محور خانقین - بعقوبه در مسیر تردد زائران ایرانی به‌وجود آمد، با صلاحدید مسوولان کشوری و سازمان حج و زیارت، تردد زائران از مرز خسروی تا اطلاع ثانوی انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۴۴۶۵۳۴

به گفته رضا نجفیان، این تصمیم به منظور حفظ امنیت و سلامت زائران ایرانی اتخاذ شده است و از این پس کاروان‌هایی که قرار بود از مرز خسروی تردد کنند، تا اطلاع ثانوی از مرز مهران تردد خواهند کرد.

مسوول دفتر نمایندگی شرکت شمسا در مرز خسروی نیز در این مورد گفت: مشکلاتی که ساکنان شهر خانقین عراق بوجود آوردند و جلوی کاروان‌های زوار ایرانی را گرفته و اجازه حرکت به آنها را نداده‌اند، مهم‌ترین دلیل برای بسته شدن این مرز بین‌المللی است. فرامرز لرستانی افزود: تا برطرف شدن مشکلات موجود در منطقه خانقین و ایجاد امنیت برای زائرین ایرانی از سوی مقامات عراقی، هیچ زائری از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام نخواهد شد.

وی اظهار کرد: به گفته مقامات مرزی عراق در خسروی، شماری از مردم خانقین از روز پنجشنبه جاده ارتباطی به بغداد را مسدود کرده‌اند.به گفته برخی از مسوولان مرزی عراق، ساکنان شهر خانقین به دلیل مشکلات خود اقدام به مسدود کردن جاده ارتباطی به بغداد کرده‌اند و دلیل این کار هیچ ارتباطی به تردد زوار ایرانی از این مسیر ندارد.

به گفته لرستانی روز چهارشنبه گذشته از 32 کاروان زیارتی که هر روز از مرز خسروی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند تنها 20 کاروان موفق به خروج از مرز شدند که با تلاش مسوولان مرزی ایران و عراق 12 کاروان دیگر نیز اواخر عصر چهارشنبه به عراق اعزام شدند.روزانه بیش از 1200 زائر در قالب 32 کاروان زیارتی از مرز بین‌المللی خسروی که نزدیک‌ترین نقطه از ایران اسلامی به کربلای معلا است به کشور عراق اعزام می‌شوند که در چند ماه گذشته این دومین بار است که برخی مشکلات در شهر خانقین موجب بسته شدن این مرز می‌شود.مرز خسروی 20 کیلومتر با شهر قصرشیرین فاصله دارد و دارای بزرگ‌ترین پایانه زمینی خاورمیانه با ظرفیت تردد روزانه 10 هزار زائر و مسافر است. قصرشیرین با بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارای 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان است که مرز خسروی در این شهرستان، نزدیک‌ترین نقطه از کشورمان به کربلای معلا است که تنها 280 کیلومتر با حرم مطهر امام حسین(ع) فاصله دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها