رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران میزان آلاینده بنزن در هوای تهران را حدود 30 برابر حد مجاز عنوان کرد و گفت: در پمپ بنزین‌ها وضعیت بسیار بدتر است و میزان غلظت این آلاینده‌ حتی به 60 برابر حد مجاز هم می‌رسد.
کد خبر: ۴۴۵۹۰۹

به گزارش ایسنا، معصومه ابتکار در جلسه روز گذشته شورای شهر با بیان این مطلب افزود: در صورتی که استانداردهای لازم در مورد سوخت رعایت نشود، ترکیباتی از سوخت غیراستاندارد آزاد می‌شود که موجب مشکلات جدی زیست محیطی خواهد شد.

وی با اشاره به اقدام وزارت نفت در سال‌های 80 و 81 در خصوص حذف تترا اتیل سرب از بنزین عرضه شده در کل کشور، توضیح داد: این اقدام وزارت نفت در خصوص حذف سرب از بنزین شایسته بود، اما اکنون ما با معضل ترکیبات آلی فرار روبه‌رو هستیم که مهم‌ترین آنها بنزن است.

ابتکار افزود: قرار بود تا پایان سال 89 استاندارد یورو 3 برای بنزین و گازوئیل اعمال شود. اما اکنون با این مساله مواجهیم که نه تنها بنزین عرضه شده با استانداردهای جهانی منطبق نیست بلکه حتی با استانداردهای ملی هم همخوانی ندارد.

وی با انتقاد از اقدام برخی خودروسازان نسبت به حذف تجهیزات زیست محیطی خودرو تصریح کرد: این مساله نیز باید با مداخله دستگاه مربوطه چاره‌اندیشی شود. چرا که برخی خودروسازان برای کاهش قیمت، دستگاه درون خودرو را که موظف به جمع‌آوری بخارات بنزین است حذف کرده‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها