هشدار مظلومی به آبی‌پوشان: پیروزی مقابل پرسپولیس را فراموش کنید

یورش استقلال به قهرمانی نیم‌فصل

«برتری مقابل پرسپولیس را فراموش کنید و به فکر حضوری پرقدرت در دو بازی پایانی نیم فصل اول باشید.» این هشدار پرویز مظلومی به بازیکنان استقلال است؛ هشداری جدی در آستانه دو بازی پایانی دور رفت این تیم در مقابل نفت آبادان و نفت تهران.
کد خبر: ۴۴۵۸۳۶

استقلال که این روزها به دلیل پیروزی 3 بر صفر مقابل پرسپولیس و البته کسب چهارمین پیروزی متوالی مقابل حریف دیرینه، روی ابرها راه می‌رود، امروز می‌تواند با قهرمانی در نیم‌فصل اول نوید بخش یک موفقیت دیگر برای هواداران آبی باشد. البته این به شرطی است که بازیکنان این تیم در باد پیروزی در شهرآورد نخوابند.

به همین خاطر هم پرویز مظلومی روز گذشته و در ابتدای تمرین 5 دقیقه برای بازیکنان صحبت کرد و از آنان خواست 2 بازی بعدی را جدی گرفته و فکر نکنند که چون تیم پرسپولیس را شکست داده‌اند دیگر هیچ تیمی مقابل آنها توان مقابله نخواهد داشت.استقلال در شرایطی ساعت 15‌/‌16 امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف صنعت نفت آبادان می‌رود که با یک بازی کمتر نسبت به تیم‌های تعقیب کننده‌اش، با 33 امتیاز صدرنشین لیگ است و برای قهرمانی در نیم‌فصل فقط به یک امتیاز دیگر نیاز دارد. با این حال مظلومی نگرانی‌های خودش را دارد چرا که بسیاری از نفرات اصلی این تیم در بازی امروز خسته و کم‌انگیزه هستند: «بعد از شهرآورد 120 دقیقه‌ای و پرفشاری که پشت سر گذاشتیم فقط دو جلسه تمرین کردیم و آن را هم بیشتر اختصاص به این دادیم که بازیکنان‌مان خستگی این دیدار سنگین را از تن بیرون کرده و از لحاظ روحی نیز شرایط دیدار مقابل صنعت نفت آبادان را داشته باشند.»

استقلال در این بازی مهدی امیرآبادی و مجتبی جباری را به دلیل آسیب‌دیدگی در اختیار ندارد، اما در لیست 18 نفره‌اش نام خسرو حیدری که در 3 هفته گذشته نتوانسته بود تیمش را همراهی کند دیده می‌شود. آرش برهانی و میلاد میداوودی هم آسیب‌دیدگی‌هایی دارند که حضورشان در زمین را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. مظلومی با بیان این‌که این شرایط کار او را دشوارتر می‌کند، اضافه کرد: «چند بازیکن دیگر من هم آنقدر خسته بودند که از من تقاضا می‌کردند که در این دیدار آنها را بازی ندهم اما با توجه به این که ما صدرنشین هستیم و می‌خواهیم در نیم‌فصل با پیروزی در این دیدار صدرنشینی خود را تثبیت کنیم با تمام توان به مقابله با صنعت نفت خواهیم پرداخت.»

استقلال که فصل گذشته و در همین ورزشگاه، پیروزی پرگل 6 بر 2 مقابل صنعت نفت را جشن گرفته بود، برای بازی امروز یک نگرانی دیگر هم دارد؛ این‌که تیم آبادانی پس از جدایی غلامحسین پیروانی، برای اولین بار با تفکرات سرمربی پرتغالی‌اش، آلبرتو کاستا به میدان خواهد رفت. مظلومی با اشاره به این‌که شناخت چندانی از سرمربی صنعت نفت ندارد، گفت: «به دلیل این‌که از افکار این مرد پرتغالی اطلاع کافی نداریم در این بازی ممکن است یک نیمه را از دست بدهیم اما چون کاستا مدت کوتاهی است که هدایت صنعت نفت را به دست گرفته، قطعا نمی‌تواند تاثیر به سزایی در روند بازی این تیم داشته باشد. البته نفت آبادان در خارج از خانه بازی‌های بسیار خوبی انجام داده و بردهای بسیار خوبی مقابل ذوب‌آهن و نفت تهران کسب کرده است.»

کاستا: ترسی از استقلال نداریم

سرمربی پرتغالی صنعت نفت آبادان هم با تاکید براین‌که خود و شاگردانش هراسی از تیم استقلال ندارند، گفت: «قول داده‌ام که در شرایط سخت کار کنم و در کنار بازیکنانم از کاری که انجام می‌دهم لذت ببرم.»

آلبرتو کاستا در نشست خبری قبل از دیدار مقابل استقلال با یادآوری این‌که برای اولین بار نیست که در بیرون از پرتغال به کار مربیگری مشغول می‌شود، افزود: «تمام توان خود را برای موفقیت صنعت نفت به کار خواهم گرفت و تلاش می‌کنم که این تیم را به جایگاهی که مورد خواست هواداران این تیم است، برسانم.» کاستا در ادامه گفت: «من فقط 5 جلسه با تیم نفت آبادان تمرین کردم و هنوز شناخت خوبی از تیم خود ندارم. در این شرایط باید مقابل تیمی بازی کنیم که سطح فوتبال بسیار بالایی دارد و بازیکنان ملی‌پوشی بسیار. این تیم با توجه به بردی که در دیدار سنتی مقابل پرسپولیس بدست آورده مطمئنا با روحیه مضاعف به جدال با ما خواهد پرداخت. ما هم تلاش می‌کنیم بهترین نمایش را مقابل استقلال به اجرا بگذاریم و یک بازی جوانمردانه را انجام دهیم. به بازیکنان خود توصیه کرده‌ام که از نام این تیم نترسند و آنچه که در توان دارند در این دیدار ارائه دهند.»

سرمربی صنعت نفت در خصوص این‌که آیا قولی هم به اعضای هیات مدیره داده است یا خیر گفت: «در فوتبال نمی‌شود قول داد اما در قراردادم ذکر شده که اگر عملکرد خوبی داشته باشم، هیات مدیره نیز شرایط خوبی برای من فراهم کند. من به دنبال این هستم که نتایج خوبی بگیرم تا بتوانم نفت آبادان را به جایگاه اصلی‌اش برسانم.»

رضا پورعالی / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها