کد خبر: ۴۴۵۷۳۱

تاکنون با دقت به دانه‌های انار نگاه کرده‌اید؟ توجه داشته‌‌اید که این دانه‌های خوشرنگ و خوش‌طعم، با چه نظمی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند؟ شاید به همین دلیل است که انار نمونه‌ای فوق‌العاده از مواد غذایی در طبیعت به حساب می‌آید.در ضمن، قدیمی‌ترها می‌گویند اگر انار می‌خورید مراقب باشید که حتی یک دانه‌اش هم روی زمین نیفتد. همین گفته نشان می‌دهد انار چقدر خاصیت دارد و چرا به آن میوه بهشتی می‌گویند.

خواص انار

انار خواص فراوانی دارد؛ یکی از مهم‌ترین و شاید معروف‌ترین آنها، تصفیه خون است. علاوه بر این، انار برای قلب هم مفید است و به بیمارانی که کلسترول خونشان بالاست، توصیه می‌شود بیشتر از این میوه خوشمزه استفاده کنند.

مصرف انار به تنهایی، می‌تواند بخشی از نیاز روزانه فرد به ویتامین C را تامین ‌کند و در ضمن، حاوی فیبر و پتاسیم نیز هست.

رب و آب انار

از مصرف رب و آب انار هم غافل نشوید. آب انار خاصیت میکروب‌کشی قوی دارد و همچنین ضدعفونی‌کننده است. برای تهیه ژله و سس نیز می‌توانید از آب انار استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید آب انار بگیرید، باید دانه‌های انار را داخل مخلوط‌کن بریزید و اجازه دهید عصاره آن گرفته شود. پس از آن باید به کمک پارچه‌ای تمیز و نازک دانه‌ها را از آب انار جدا کنید.

یکی دیگر از فرآورده‌های انار، رب آن است که در آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای تهیه غذاهای خوشمزه‌ای مانند فسنجان می‌توانید از آن کمک بگیرید.

مراقب باشید

با وجود این همه خاصیت و طعم خوب انار، افرادی که طبع سردی دارند باید بیشتر دقت کنند، چون طبیعت انار سرد است و می‌تواند این افراد را ناراحت کند. برای همین، بهتر است این گروه از افراد حتما بعد از خوردن انار از نبات استفاده کنند. علاوه بر این، انار نفاخ است و خوردن آن همراه با گلپر خیلی بهتر خواهد بود.

نکاتی درباره انار

انار تازه را می‌توان در دمای اتاق و البته در محیطی خشک و تاریک تا یک هفته هم نگه‌داری کرد، اما اگر آن را داخل یخچال بگذارید، مدت زمان نگه‌داری‌اش بیشتر می‌شود، ولی بهتر است حالا که این میوه در بازار وجود دارد، بیشتر از انارهای تازه استفاده کنید.

همچنین هنگامی که می‌خواهید انار بخرید، حتما اول به گلوی انار دقت کنید که سیاه نباشد. پس از آن وزنش را به نسبت اندازه آن حدس بزنید و انارهای سنگین را انتخاب کنید. انار سالم پوستی شفاف دارد و هیچ نشانه‌ای از شکاف و ترک روی آن دیده نمی‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها